کد مطلب:210716 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:130

نتیجه
پس از خواندن این مقاله كه از دریای بی كران علم به آتوم ها قطره ای و از جهان بی پایان معرفت كمترین ذره ای است هر كس چه نویسنده و چه خواننده مردد خواهد ماند كه آیا هسته درونی «آتوم» ها و اهتزازات برقی آن را اصل الاصول بداند.؟! و یا فكر انسان را اكسیر اعظم بنامد؟! كه كاشف تسلسلات عالم



[ صفحه 176]



طبیعت است و حلال مشكلات جهان لایتناهی از نظر علم فكر انسان اهتزازات برقی را كه وجود آتومها از آن ها تركیب و تشكیل شده است دربر دارد و می توان گفت كه فكر نوع مخصوصی از آن می باشد كه چشمه ی علم تا به حال اهتزازی به آن لطافت و كمال ندیده است.

از این رو خالی از حقیقت و عاری از اعتبار و صحت نیست اگر آن را اكسیر اعظم بنامیم چه هر فكری حاوی اهتزازات برقی است در صورتی كه هر اهتزازی شامل فكر یعنی آن درجه لطافت و تازگی و كمال نمی باشد.

با این مقدمات نویسنده معتقد است باید نگاهی به پشت سر كرده و به منطوق الفضل للمتقدم پنجه بزنیم این اكتشافات علمی و لطائف فكری را جستجو و پیدا كنیم و چون به این كار دست بزنیم بدون هیچ تردید این مواهب و لطائف دقیق را در تعلیمات عالیه اهل بیت عترت و طهارت كه منزل وحی و الهام بوده خواهیم یافت و همه این بیانات برای این منظور است كه این علوم و فنون جهانی امروزی در كلمات و آموزش و پرورش خاندان آل محمد (ص) مشهود است. [1] .


[1] اصل علمي و تحقيقات فني اين مقاله از مجله علم و هنر چاپ برلن خرداد سال 1307 ص 36 اقتباس شده است.