کد مطلب:223912 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:122

نماز
اما نماز از فرایضی است كه باید هر مسلمان عمل كند كه بهیچ نحو هیچ مسلمان در هیچ حال معاف از نماز نیست نماز ظهر و عصر چهار ركعت نماز مغرب 3 ركعت و عشا چهار ركعت است و نماز صبح دو ركعت این 17 ركعت نماز واجب است و 34 ركعت نماز دیگر از نوافل است كه هشت ركعت قبل از فریضه ظهر و هشت ركعت قبل از عصر و چهار ركعت بعد از مغرب و دو ركعت پس از آن و هشت ركعت در سحر و سه ركعت



[ صفحه 328]



شفع و وتر از سنن پیغمبر اسلام است.

و نماز باید در اول وقت اداء شود. فضیلت نماز اول وقت بهتر است از مواقع دیگر. فضیلت نماز جماعت بهتر از افراد است و آن به 24 برابر محسوب می گردد اما نه پشت سر منافق و بدانكه نماز پشت سر فاجر صحیح و قبول نیست و اقتداء نكنید مگر باهل ولایت و حجت - نماز در پوست مرده و حیوانات سبع و حرام گوشت قبول نیست و جایز نیست در تشهد اول بگوئی السلام علینا و علی عباد الله الصالحین زیرا تحلیل نماز بسلام است و اگر گفت نماز تمام می شود و تقصیر نماز مسافرت در هشت فرخی ببالا و افطار روزه در سفر كه اگر سفر كرد و افطار ننمود مانند آن است كه در حضر افطار كند و روزه بگیرد و قضای آن بر عهده ی اوست.

قنوت در نماز سنت واجبه است و نماز میت دارای پنج تكبیر است هر كس در آن تصرف كند كسر یا اضافه نماید مخالفت بر مقنن شریعت كرده و مرده را باید از طرف پا بقبر داخل كند و بسم الله الرحمن الرحیم را در تمام نمازها بلند و جهرا گفت كه سنت مؤكد است.