کد مطلب:284930 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:248

اشتباهات
با این تفصیل، اگر بعضی از مستشرقین در این مسئله اشتباه كنند به جای خود، نسبت به برخی از نویسندگان



[ صفحه 50]



اسلامی، امثال احمد امین و محمد حسن سعد، چه باید گفت؟ این آقایان كه به قول خود مصریها بحاثه و محققند، چرا موضوعی را كه جزو متن اعتقادات اسلامی است و از پیغمبر اكرم در مورد آن، حدیثها رسیده است اصلا ندانند، ندانند و قلم بردارند و هر چه می خواهند بنویسند، یا بدانند و فقط برای ایجاد سوء تفاهم بین مذاهب اسلامی نادیده انگارند؟ [1] به یقین خواننده ی كتب این آقایان به گمان می افتد كه آیا اینان واقعا محققند، یا جیره خوار استعمار شومی كه حتی با نوامیس روحانی ملل و اقوام نیز بازی می كند؟ خوب بود اینان اول چند كتاب معروف و معتبر از علمای اسلام می خواندند، بعد درباره ی اسلام و مهدویت در اسلام كتاب می نوشتند. و اگر وقت مطالعه ی این كتب را نداشتند سزاوار بود دست كم كتاب كشف الظنون و ایضاح المكنون و دوره ی فهرست كتابخانه ی جامع الازهر را



[ صفحه 51]



می دیدند، یا لااقل به شاگردان خود دستور می دادند كه ببینند و به آنان اطلاع دهند؟! مقصود این است كه ماخذ سرشار و منابع عظیمی در كتابها و تالیفهای بزرگان اهل سنت درباره ی مهدی وجود دارد كه حتی مراجعه به فهرست كتابها و تالیفات آنان، این حقیقت را روشن می كند.


[1] رجوع كنيد به كتاب الي مشيخه الازهر - از استاد شيخ عبدالله سبيتي حديث المهدي و الدكتور احمد امين - از نويسنده ي نجفي زهيري. نيز مقدمه ي اين كتاب به قلم علامه و مصلح بزرگ، مرحوم كاشف الغطا را بنگريد تا ببينيد كه به صرف اينكه نويسنده اي از سرزميني علمي و كهنسال برخاست، مانند احمد امين مصري، نمي توان او را جانبدار علم و تحقيق دانست.