مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

امامان معصوم ( عليهم السلام ) كه واسطه فيض هستند و در حوائج خودمان به آنان متوسّل مي شويم ، چگونه عالم به حوائج ما هستند و مي شوند ؟
آيا در علوم ائمه ( عليهم السلام ) خطا راه دارد ؟
آيا علوم پيامبر و ائمه ( عليهم السلام ) محضر به علوم ديني بوده است ؟
؟
قضاوت حضرت علي ( عليه السلام ) در مورد سه نفر كه مي خواستند 17 شتر را تقسيم كنند نمي توانستند و اميرالمؤمنين ( عليه السلام ) ميان آنان تقسيم كرد ، چگونه بود ؟
آيا علم و دانش رسول خدا و امامان ( عليهم السلام ) كامل بوده و آنها از اختراعات و كارهاي مردم با اطّلاع بودند ؟
آيا علم و قدرت امام ( عليه السلام ) از جنبه ي معنوي و ولايت نامحدود است و استثنائي دارد و آيا مي توان گفت علم امام ( عليه السلام ) نسبت به تفصيل ( نه اجمال ) زمان و مكان شهادتش بنا به مصالحي از استثنائات باشد ؟
با اينكه اهل سنّت اقرار دارند كه حضرت علي ( عليه السلام ) عالم ترين بعد از رسول اكرم ( ص ) بود پس چرا به امامت ايشان بعد از پيامبر اعتراف ندارند ؟
چگونه برخي انسانها از آينده اطّلاع داشتند آيا اين موضوع با آنچه در آيه آخر سوره ي لقمان آمده كه : « هيچ كس نمي داند كه فردا چه كسب مي كند و هيچ كس نمي داند در كدام زمين مي ميرد . . . » منافات ندارد ؟
با وجود اين آيه : « قل لا يعلم من في السموات و الارض الغيب الا اللَّه و ما يشعرون ايان يبعثون » با اين وصف چگونه مي توان گفت امامان عالم به غيب بوده اند ؟
اگر حضرت علي ( عليه السلام ) از غيب و علم آن بهره مند بود پس چرا بعضي از كارگزاران حضرت افرادي مناسب نبودند . آيا حضرت علم به اين مسئله نداشت ؟
آيا امامان ( عليهم السلام ) به بهشتي بودن خود يقين داشتند يا نه ؟ اگر يقين داشتند پس چرا اين همه عبادت مي كردند ؟
  1. 1112 از 4632