در پاسخ ادعاي مادّيها در مورد نظميهاي جهان خلقت گفته مي شود « كسي مي تواند تمام يا قسمتي از حوادث جهان را بي نظم معرفي كند كه به تمام اسرار آفرينش واقف باشد در حالي كه معلومات و كشفياتي كه نصيب بشر شده در برابر مجهولات بشر حكم صفر را دارد ممكن است طرف مخالف همين جواب را در مورد « اثبات نظام صحيح جهان » كه به اتكاء - معلومات كنوني صورت مي گيرد ، بخود ، برگرداند و بگويد : شما هنگامي مي توانيد نظام جهان را ثابت كنيد كه به تمام اسرار خلقت آشنا باشيد ، با اين علم محدود چگونه جهان نا محدود را حكيمانه مي دانيد؟