مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

ما هي نظرة فقهاء الشيعة الإمامية للرجعة ؟
ما هو البداء والرجعة ؟ وهل عدم معرفتي بهما وبالمعتقدات الأخري يؤثر علي وسأحاسب عليه ؟ هل يجب علي دراسة العقيدة ؟
قال الله تعالي :( ربنا أمتنا اثنتين وأحييتنا اثنتين فاعترفنا بذنوبنا ) سؤالي هو : هل لهذه الآية علاقة بالرجعة ؟ حيث إن قوله تعالي : ( أمتنا أثنتين ) ربما يعني الرجعة . وإذا كان حقاً أن المقصود بها الرجعة لماذا لم يقل تعالي ( أحييتنا ثلاثاً ) لأنه بالرجعة يكون هناك ثلاث إحياءات : الحياة الدنيا ، الحياة بعد الرجعة ، الحياة للبعث
أنا سمعت من بعض اصدقائي أنه بعد حكومة الامام المهدي (عج) سيرجع الرسول وكل أئمة أهل البيت عليهم السلام إلي الحياة مرة ثانية ، وكل حسب مدته التي عاشها ولا أعرف هل هذا القول صحيح أم لا . وأرجو منكم أن تخبروني عن هذه الحقيقة وتفاصيلها وهل كذلك الايمان بها واجب علي كل شيعي أم لا ؟ وإذا كان ذلك واجب فلماذا قلما نجد شخصاً يتحدث حولها.
رجعت امامان از چه موقعي و چگونه خواهد بود
در قرآن كريم و روايات خداوند بزرگ به صفت رحمت و رحمانيت گسترده ستوده شده است . از آنجا كه صفات الهي نامتناهي است بايد رحمت الهي غير نامتناهي بوده جايي براي عذاب آن هم عذاب جاويد نگذارد . بنابراين چگونه ممكن است كه برخي بندگان دچار عذاب جاويد شوند ؟
راز سبقت رحمت الهي چيست ؟
موارد سبقت رحمت الهي را در پاداش و كيفر انسان شرح دهيد ؟
در قرآن كريم و روايات خداوند بزرگ به صفت رحمت و رحمانيت گسترده ستوده شده است . از آنجا كه صفات الهي نامتناهي است بايد رحمت الهي غير نامتناهي بوده جايي براي عذاب آن هم عذاب جاويد نگذارد . بنابراين چگونه ممكن است كه برخي بندگان دچار عذاب جاويد شوند ؟
چرا بخشش و رحمت گسترده و بي پايان خداوند، شامل حال برخي از گناه كاران مانند مشركان نمي باشد؟
در صفت رحيم بودن خداوند گفته مي شود كه آن ذات مقدس از پدر و مادر هم مهربانتر است آيا اين منافات ندارد كه خداوند انسان خاطي را به دوزخ معذب سازد؟
در آيـه 49 از سـوره آل عـمـران آمـده اسـت : و رسولا الي بني اسرائيل 000 ظاهر اين آيه نشان مي دهد كه حضرت عيسي (ع ) فقط براي بني اسرائيل مبعوث شده بودند . درحاليكه گفته مي شود كه ايشان و حضرت موسي از پيامبران اولوالعزمي هستند كه بنابرآيه 213 بقره كان الناس امه واحده فبعث اللّه النبيين 000 براي همه انسان هامبعوث شده اند .
  1. 1378 از 4632