مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

با اين علم محدود، چگونه جهان نا‎محدود را حكيمانه مي‎‎دانيد؟
آيا ذات پروردگار جهان را مي‎توان درك كرد؟
آيا اين سخن كه خداوند يك نيروي عظيمي است كه همه جا هست سخن درستي است؟
در خطبة اوّل نهج البلاغه از حضرت علي‎(ع) نقل شده است‎ كمال توحيد خدا، اخلاص براي اوست و كمال اخلاص، نفي صفات از خداست. چگونه مي‎توان گفت كه كمال توحيد و يگانگي او، در گرو نفي صفات از اوست؟!

چگونه چيزي كه هنوز واقع نشده و وجود پيدا نكرده، مي‎تواند در پيشگاه خداوند حاضر باشد؟

زيبايي در خدا و ملاقات با او، (درحالي كه در بحث خداشناسي، ثابت شده كه خداوند جسم نيست) چه مفهومي دارد؟

حضرت علي (ع) در مورد لزوم تلاش براي كسب روزي در عين رزّاق بودن خداوند چه ميفرمايد؟

با توجه به آية شريفة« انَّ اللهَ عَلي كُلَّ شَيء قَدير» آيا خداوند مي‎تواند مانند خود را بسازد؟ آيا مي‎تواند جهان هستي را مثلاً در تخم مرغي (به طوري كه نه جهان كوچك گردد ونه تخم مرغ بزرگ شود) جاي دهد؟

آيا علم ازلي خداوند با اختيار و آزادي بشر منافات ندارد؟

مقصود از «بداء» كه جزء عقايد ما شيعيان است چيست؟ آيا اين سخن درست است كه مي‎گويند امام صادق‎(ع) قبل از وفات فرزند خود «اسماعيل» مي‎فرمود امام بعد از من فرزندم اسماعيل است، ولي بعد از فوت او فرمود در مورد امامت اسماعيل براي خدا بداء حاصل شد؟

فلسفة نزول آفات و بلاها مانند سيل و زلزله و غيره چيست؟ چرا اين حوادث در بعضي از نقاط روي مي‎دهد و بعضي ديگر سالم مي‎مانند؟ آيا فقط عده‎اي گناهكارند و عده‎اي ديگر بي​گناهند؟

بينايي و شنوايي خدا چه مفهومي دارد؟

  1. 1524 از 4632