-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:1827 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:3

چرا زبان عربي كاملترين زبان است؟

زبان عربي به شهادت آنها كه اهل مطالعه و زبانهاي مختلف جهانند، زبان بسيار وسيع و گسترده از جهت الفاظ و مفاهيم و كلمات و متنوع است.(1)

گاهي براي يك موجود مانند حيوان در حالتهاي مختلف و يا سنين متفاوت و... اسامي و نامهاي خاصي وارد شده است، مثلاً به گربه بيش از 17 اسم ذكر شده يا براي شتر و بسياري از موجودات ديگر در سنين مختلف اسامي خاص وجود دارد، غير از اسامي كنايي و استعاري و...

هم چنين زبان عربي به لحاظ وسعتش و به جهت برخورداري از ويژگي خاص ميتواند ترجمان آسان وحي باشد و مفاهيم و ريزه كاريهاي سخنان خدا را بازگو كند و اسرار و حقايق معارف را در خود جاي داده و به خوبي بيان كند بسيار مهم است كه يك زبان بتواند هر چه مفاهيم بهتر و بيشتر و عميقتري را بيان كند، زيرا در هر صورت زبان قاصر است كه تمام آنچه كه انسان به آن دست مييابد يا تمام حقايق هستي را بيان كند، مانند آن چه در مورد مفاهيم عرفاني گفته ميشود.

به اين دو جهت ميتوان گفت كه زبان عربي كاملترين زبان است.

مرحوم علامه طباطبايي ميفرمايد: آيه شريفه إنّا أنزلناه قرآناً عربياً لعلكم تعقلون؛ ما قرآن را عربي نازل كرديم تا شما درك كنيد (و بينديشيد)(1) دلالت دارد بر اين كه عربي بودن كلام الهي در ضبط اسرار آيات و حقايق معارف نقش دارد. اگر زبان عربي نبود، بعضي از اسرار آيات قابل فهم بر مردم نميشد.(1)

پي نوشتها:

1 - تفسير نمونه، ج 9، ص 299.

2 - تفسير الميزان، ج 11، ص 75.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.