-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2170 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

در تحصيل مشكل پيدا كرده ام،به طوري كه بعضي وقت ها فكر مي كنم اي كاش درس نمي خواندم و به كار ديگري مشغول مي شدم!

اين هم از آن مشكلاتي است كه در آن انگيزه و هدفتان كم رنگ شدهاست. اين سر درگمي و بلا تكليفي - چنان كه در پاسخ سؤال اوّل آورديم - از آن جا نشأت گرفته كه به درستي نمي توانيد هدف روشن و مشخصي از درس خواندنتان ترسيم كنيد. از خودتان سوال كنيد كه چرا درس خوانده و مي خوانيد؟ اگر به اين سؤال به درستي پاسخ گوييد هرگز بر دوراهي اي كاش هرگز درس نمي خواندم يا بايد ادامه تحصيل دهم نمي ايستاديد.

گمان نكنيد اين مشكلِ امروز شما است، چرا كه پس از اتمام تحصيلات خود دوباره به اين آفت مبتلا خواهيد شد. مي دانيد چه وقت؟ وقتي كه ببينيد مثلاً با مدرك دكتراي زبان و ادبيات عرب وضع زندگيتان با دوستي كه در دبيرستان داشتيد و پي آهنگري يا ساختمان سازي و ... (شغل آزاد) رفته، سال ها فاصله دارد!

مشكلي كه در كشور داريم، يكي ناظر به اين حقيقت تلخ است كه جوانان ما از اصل دانش اندوزي و علم دوستي، به گرفتن مدرك رو كرده اند، آن هم فقط به اين دليل كه ميزي را در اداره اي به دست آورند و حقوق مكفي - در حد يك عدد 6 رقمي - دريافت كنند.

در حالي كه اين خيالي بيش نيست و نتايج آن اگر چه امروزه به وضوح ديده مي شود در آينده صورت فاجعه گون خود را نشان خواهد داد. آنچه براي قرن ما از اين قضيه به يادگار مي ماند اوّل، حضور چند ميليون آدم تحصيل كرده پر توقع است كه از جهت سطح زندگي به آنچه مي پنداشتند نرسيده اند.

دوم عدم رشد علم و به پيروي آن، فناوري (تكنولوژي) است.

پيشنهاد ما اين است كه در زندگي خود ارزش مدار باشيد، به اين معني كه ارزش را با ارزش معامله كنيد. علم را براي دانستن مجهولات، خدمت به مخلوقات، رسيدن به معرفتي تازه در عالَم هستي و به خاطر اين كه علم آموزي زيبا و لذت بخش است بخوانيد. در اين صورت اگر رزق و روزي شما از اين راه حاصل شود، در راهي قرار گرفته ايد كه با علاقه پيموده ايد، در غير اين صورت يقيناً با اخذ بالاترين مدارج علمي باز از تحصيل خود راضي نخواهيد بود. در انتظار نامة ديگري از شما هستيم.





مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.