-در هنگام فاتحه خواندن حتماً بايد دعاي اللّهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات را بگويند و بعد سوره حمد و توحيد را بخوانندّ آيا در غير اين صورت فاتحه خواندن درست نيست؟

(12889)
-نام پدر و مادر حضرت مريم چيست؟

(12724)
-پيامبري كه پدر داشت امّا مادر نداشت , چه كسي بود؟

(8961)
-خوش صداترين پيامبر چه نام داشته است؟

(4737)
-چرا خداوند به ابراهيم((عليه السلام)) لقب خليل الله را عطا كرد؟
(2477)
-چرا نام پيامبر قوم لوط، لوط بوده ، مگر نه اين كه نام انبياي الهي با مسمي بوده و كامل و زيبا؟توضيح دهيد معنا و مفهوم لوط چيست؟

(1569)
-بعضي مي گويند: حضرت ابراهيم در روز سيزده بدر كه مردم به بيرون شهر رفته بودند, بت هارا شكست و مي گويند: درست نيست در اين روز به بيرون شهر برويم ; آيا اين گفته درست است ؟

(1413)
-چرا حضرت داوود با اين كه از پيامبران اولوالعزم نبود، داراي كتاب زبور بوده است؟

(1231)
-علت حرام و گناه بودن غيبت چيست؟ چرا دين اسلام بر اين موضوع حساس ميباشد و به شدت از آن نهي ميكند؟

(993)
-آيا كتاب زبور داود به زبان فارسي موجود است ؟

(870)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:28715 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

چرا اسلام در سرزميني كه منحطترين فرهنگ را داشت، نازل شد؟
حق تعالي در قرآن كريم مي فرمايد: {A{/Bاَللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسالَتَهُ {w15-19w}{I6:124I}/}A}، {V(انعام، آيه 124)V}. هر آنچه كه ما بتوانيم در تحليل و بررسي اين موضوع بگوييم با توجه به محدوديت هاي علمي و فكري ما است و اشراف علمي لازم به اين قضيه را نداريم. 1- به فرض كه فرهنگ آن زمان عرب، فرهنگي منحط (و يا منحطترين فرهنگ) بوده باشد. در اين صورت حق تعالي اسلام را در سرزمين و در جايي نازل نمود كه در بدترين شرايط ممكن بود و اگر ديني بتواند در چنين زمينه اي تحولات بزرگ انساني، فرهنگي و تمدني ايجاد نمايد در شرايط بهتر با اطمينان مي توان گفت موفق تر خواهد بود. بنابراين بعثت پيامبر اسلام(ص) در ميان اعراب منحط حسن اسلام و قوت اين دين است. 2- بر چه اساسي مي توان گفت دين بايد در پيشرفته ترين فرهنگ نازل گردد؟ در حالي كه ادياني مانند يهوديت و مسيحيت در پيشرفته ترين مراكز فرهنگي دوران خود پديد نيامدند؟! 3- دور بودن عرب ها از مراكز فرهنگي و تمدني به نوبه خود چند حسن داشته است: - تأثيرات كمتري از فرهنگ و تمدن معاصر گرفته است. - به طبيعت و زندگي طبيعي نزديك تر بوده است. - خفقان و اختناق و استبداد و سركوب سياسي ساساني بر آن حاكم نبوده است. - علاوه بر خلوص فرهنگي و طبيعي تر بودن و زمينه مساعدتر سياسي براي ظهور و بروز دين الهي زمينه و سابقه و خاطره اديان الهي و ابراهيم و دين حنيف در آنجا وجود داشته است. - شخص و شخصيت پيامبر اسلام نيز آزادتر و فطري و رهاتر از آثار و اجبار فرهنگ و تمدن رايج و حاكم پرورش يافته و به ظهور حقايق فطري نزديك تر بوده است و شايد در آيه شريفه اشاره به همين جهات باشد: «{/Bهُوَ اَلَّذِي بَعَثَ فِي اَلْأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِنْهُمْ {w1-7w}{I62:2I}/}...»، {V(جمعه، آيه 2) V}{/B«اَلرَّسُولَ اَلنَّبِيَّ اَلْأُمِّيَ {w3-5w}{I7:157I}/}....»، {V(اعراف، آيات 157 و 158)V}. - استجابت دعاي حضرت ابراهيم نيز بود {/B«رَبَّنا وَ اِبْعَثْ فِيهِمْ رَسُولاً»{w1-5w}{I2:129I}/}، {V(بقره، آيه 129)V}. 4- اگر دين اسلام در جاي ديگري ظهور مي يافت، اعراب به جهت تعصب عربي در برابر پذيرش حق تعصب و لجاج مي ورزيدند در حالي كه تمدن هاي پيشرفته تر مانند ايران راحت تر توانست حقيقت الهي را ولو از فرهنگ و تمدني ديگر بپذيرد. قرآن مجيد در اين باره مي فرمايد: {A{/Bوَ لَوْ نَزَّلْناهُ عَلي بَعْضِ اَلْأَعْجَمِينَ فَقَرَأَهُ عَلَيْهِمْ ما كانُوا بِهِ مُؤْمِنِينَ كَذلِكَ سَلَكْناهُ فِي قُلُوبِ اَلْمُجْرِمِينَ {w1-17w}{I26:200-198I}/}A}، {V(شعراء، آيات 198 تا 200)V}.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.