-در هنگام فاتحه خواندن حتماً بايد دعاي اللّهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات را بگويند و بعد سوره حمد و توحيد را بخوانندّ آيا در غير اين صورت فاتحه خواندن درست نيست؟

(12890)
-نام پدر و مادر حضرت مريم چيست؟

(12789)
-پيامبري كه پدر داشت امّا مادر نداشت , چه كسي بود؟

(8971)
-خوش صداترين پيامبر چه نام داشته است؟

(4738)
-چرا خداوند به ابراهيم((عليه السلام)) لقب خليل الله را عطا كرد؟
(2477)
-چرا نام پيامبر قوم لوط، لوط بوده ، مگر نه اين كه نام انبياي الهي با مسمي بوده و كامل و زيبا؟توضيح دهيد معنا و مفهوم لوط چيست؟

(1571)
-بعضي مي گويند: حضرت ابراهيم در روز سيزده بدر كه مردم به بيرون شهر رفته بودند, بت هارا شكست و مي گويند: درست نيست در اين روز به بيرون شهر برويم ; آيا اين گفته درست است ؟

(1413)
-چرا حضرت داوود با اين كه از پيامبران اولوالعزم نبود، داراي كتاب زبور بوده است؟

(1232)
-علت حرام و گناه بودن غيبت چيست؟ چرا دين اسلام بر اين موضوع حساس ميباشد و به شدت از آن نهي ميكند؟

(993)
-آيا كتاب زبور داود به زبان فارسي موجود است ؟

(870)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:28738 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

با اين كه خدا قدرت دارد، چرا از تحريف دين يهود و مسيحيت جلوگيري نكرد؟
براي اين كه اولاً مسيحيت و يهوديت دين خاتم و كامل نبودند و محافظت آن را خداوندبر عهده پيروان حضرت موسي و عيسي(ع) گذاشت و آنان به دليل آن كه در سطحي از آمادگي و بلوغ فكري نرسيده بودند كه بتوانند پذيراي برنامه كامل هدايت و نقشه كلي زندگي معنوي و نگهدارنده آن باشند، چونان كودكان دبستاني كتب خويش را از ميان بردند. در اين باب نگا: كلام مسيحي، توماس ميشل، ترجمه: حسين توفيقيان، مركز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب قم، چاپ اول 1377 ش، صص 51 - 28؛ مسيحيت و بدعت ها، جواي أگريدي، ترجمه: عبدالرحيم سليماني اردستاني، مؤسسه فرهنگي طه قم، چاپ اول، پاييز 77، مجموع كتاب. اما از آنجا كه دين اسلام، دين خاتم و كامل ترين آن بود حكمت خداوند و كمال ذاتي او براي تحقق هدف آفرينش اقتضا مي كرد كه قرآن مصون از تحريف باشد چرا كه براساس تكميل شريعت و انقطاع وحي و خاتميت نبوت، اگر قرآن كه پايان همه كتب آسماني و قانون اساسي همه ابناي بشر تا روز رستاخيز است از گزند حوادث مصون نماند و تدابير لازم براي صيانت اين متن از دستبرد شيطان صورت نگيرد، لازمه اش آن است كه جامعه بشري از پيام وحي الهي محروم گردد و اين امر برخلاف حكمت آفرينش و سنت ارسال رسل و انزال كتب است. ازاين رو مشيت خداوند بر محفوظ ماندن آن از تحريف قرار گرفت و فرمود: {A{/Bإِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا اَلذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ {w1-8w}{I15:9I}/}A}، {V(حجر، آيه 9)V}. در اين باب نگا: مباني كلامي اجتهاد در برداشت از قرآن كريم، مهدي هادوي تهراني، مؤسسه فرهنگي خانه خرد قم، چاپ اول 1377، صص 67 - 66. علاوه بر آن كه براساس شهادت تاريخ رسول گرامي(ص) براي حفظ قرآن، گروهي از پيروان خويش را براي نوشتن آياتي كه نازل مي شد معين فرموده بودند كه حضرت علي(ع) در رأس آنها بود و به حق پس از او نيز صحابه با دقت و ظرافت بر كتابت و محافظت از آن سخت كوشيدند. در اين باب نگا: تاريخ يعقوبي، احمد بن اسحاق يعقوبي، ترجمه محمدابراهيم آيتي، شركت انتشارات علمي و فرهنگي تهران، چاپ ششم 1371، ج 2، ص 158 ؛ الاتقان في علوم القرآن، جلال الدين سيوطي، منشورات الشريف الرضي، قم، بي تا، ج 1، ص 57 و... ثانياً: خداوند اگر مي خواست قدرت خود را در هر جايي به گونه اي معجزه وار جاري كند، خصوصاً در باب مصونيت دين، ديگر مسؤوليت انسان ها در قبال دين معنا نداشت، در حالي كه بشر نيز در برابر اين نعمت بزرگ الهي مسؤول و پاسخگو است. ما گاهي اوقات شاهد تحريفاتي در برخي از آموزه هاي ديني هستيم كه از سوي عده اي ناآگاه يا مغرض صورت مي گيرد، آيا وجود اين تحريفات ما را در قبال مسؤوليتي كه در محافظت از دين و آموزه هاي آن داريم، معذور خواهد كرد؟ و آيا مي توان گفت «خدا خواسته كه چنين شود و اگر خدا نمي خواست قادر بود كه جلوي اين تحريفات را بگيرد»؟ ما در قبال دين مسؤول هستيم و بايد تا سر حد امكان از آن محافظت كرده و در برابر هرگونه تحريفي ايستادگي كنيم. پيروان حضرت عيسي و حضرت موسي(ع) چنين نكردند و در مقابل خداوند بايد پاسخگو باشند، ولي صحابه رسول خدا و ائمه(ع) و دانشمندان اسلامي در اين زمينه كوشش هاي فراواني كرده اند و مشيت خداوند نيز بر آن قرار گرفت كه چون اين دين خاتم و كامل است، قرآن از هرگونه تحريف مصون باشد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.