-در هنگام فاتحه خواندن حتماً بايد دعاي اللّهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات را بگويند و بعد سوره حمد و توحيد را بخوانندّ آيا در غير اين صورت فاتحه خواندن درست نيست؟

(12890)
-نام پدر و مادر حضرت مريم چيست؟

(12786)
-پيامبري كه پدر داشت امّا مادر نداشت , چه كسي بود؟

(8970)
-خوش صداترين پيامبر چه نام داشته است؟

(4738)
-چرا خداوند به ابراهيم((عليه السلام)) لقب خليل الله را عطا كرد؟
(2477)
-چرا نام پيامبر قوم لوط، لوط بوده ، مگر نه اين كه نام انبياي الهي با مسمي بوده و كامل و زيبا؟توضيح دهيد معنا و مفهوم لوط چيست؟

(1570)
-بعضي مي گويند: حضرت ابراهيم در روز سيزده بدر كه مردم به بيرون شهر رفته بودند, بت هارا شكست و مي گويند: درست نيست در اين روز به بيرون شهر برويم ; آيا اين گفته درست است ؟

(1413)
-چرا حضرت داوود با اين كه از پيامبران اولوالعزم نبود، داراي كتاب زبور بوده است؟

(1232)
-علت حرام و گناه بودن غيبت چيست؟ چرا دين اسلام بر اين موضوع حساس ميباشد و به شدت از آن نهي ميكند؟

(993)
-آيا كتاب زبور داود به زبان فارسي موجود است ؟

(870)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:28799 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

آيا بدن دنيوي به عالم قيامت راه مي يابد؟
بله، جسم و بدن به آن دنيا راه مي يابد ولي چنانكه در پاسخ پرسش قبل گفته شد از آنجا كه نظام و سنن قيامت با نظام و سنن عالم مادي متفاوت است بدن دنيوي با تحول و تبدلاتي به عالم قيامت وارد مي گردد. براي فهم بهتر اين موضوع نگاشته ذيل را در باب تحول بدن با دقت مطالعه فرماييد: {Tتحول بدن:T} پس از جدا شدن روح از بدن، بدن در نظام مادي در شرايط جديدي قرار گرفته و مبدل به خاك مي گردد. اين بدن به صورت ذرات درآمده و در نظام مادي باقي مي ماند تا هنگامي كه نظام مادي در اوائل قيامت و حشر اوّل شروع به تحول كلي كرده و حركت جديدي را آغاز كند. در اين تحول كلي كه متوجه به كل نظام مادي مي شود همه عالم ماده به مقتضاي يك سلسله علل تكويني تحول جديدي را شروع كرده و وضع و نظم موجود آن متبدل مي گردد. در اين تحول كلي همه زمين و آنچه در آن است و همه آسمانها و آنچه در آنهاست تغيير صورت داده و به صورت ديگري مي آيند. مثلاً خاك، ديگر به صورت خاك فعلي نمي ماند، سنگها، كوهها، درياها، درختان و... تبدل پيدا مي كنند در اين تبدل كلي ذرات بدني انسان نيز كه به صورت خاك و ذرات خاكي و زميني است و ذرات اصليِ انسان در آن محفوظ مي باشد صورت عوض كرده، متبدل شده و به صورت ديگري در مي آيد. اين چنين نيست كه زمين و اجزاء آن تحول يابد ولي ذرات بدني انسان كه در زمين محفوظ مي ماند تغيير نيابد بلكه ذرات زميني بدني هر انساني همگام با همه نظام مادي و موجودات آن مبدل شده و به صورتي بالاتر، كاملتر و لطيف تر در مي آيد. در حقيقت با اين تحول همه جانبه، جنبه وجه الخلقي وجودات فعلي كنار رفته و جنبه وجه اللهي ظاهر مي گردد. به بيان ديگر، چهره سرابي، باطل و به ظاهر استقلالي خود در اين نظام مادي را كنار زده و صورت و قيافه واقعي و اصلي آنسوي زمين و آسمانها و موجودات كه به طرف حضرت حق و از حق و نشان دهنده اوست تجلي مي كند [قيامت ]. توأم با تحول عالم و كلي اين نظام مادي ذرات بدني هر انساني هم كه به صورت ذرات خاك درآمده است با تبدل وجود سرابي خود را از دست داده و جنبه وجه اللهي خود را مي يابد. بعد از اين تحول اساسي و زوال و هلاك وجود قبلي و ظهور وجود حقيقي، اين ذرات به صورت بدن درآمده با روح متحد گشته و در پيشگاه حضرت حق در اول حشر قرار مي گيرد. آيات قرآن نيز به اين تحول عام و كلي همه جانبه اشاره فرموده كه با توجه به آنكه ذرات بدني در اين نظام مادي به صورت ذرات خاكي وجود دارد شامل تحول عام و كلي ذرات بدني انسان نيز گشته و به آن ناظر مي باشد: 1- {A{/Bفَإِذا نُفِخَ فِي اَلصُّورِ نَفْخَةٌ واحِدَةٌ وَ حُمِلَتِ اَلْأَرْضُ وَ اَلْجِبالُ فَدُكَّتا دَكَّةً واحِدَةً فَيَوْمَئِذٍ وَقَعَتِ اَلْواقِعَةُ وَ اِنْشَقَّتِ اَلسَّماءُ فَهِيَ يَوْمَئِذٍ واهِيَةٌ وَ اَلْمَلَكُ عَلي أَرْجائِها وَ يَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمانِيَةٌ يَوْمَئِذٍ تُعْرَضُونَ لا تَخْفي مِنْكُمْ خافِيَةٌ{w1-40w}{I69:18-13I}/}A}؛{M پس آنگاه كه در صور يك بار دميده شد و به دنبال آن زمين و كوهها گرفته شده و سخت در هم كوبيده، متلاشي و ريز ريز گردند پس آن روز است كه واقعه بزرگ [قيامت ]وقوع يابد در آن روز آسمان شكافته و سست گردد و فرشتگان در اطراف [آسمان ]اند و عرش پروردگارت را در آن روز، هشت [فرشته ]بر سر خود بر مي دارند. در آن روز، شما [به پيشگاه خدا ]عرضه مي شويد و پوشيده اي از شما پوشيده نمي ماند.M}»، {V(الحاقه/18-13) V}. از اين آيات استفاده مي شود كه عرضه شدن انسانها بر حضرت حق پس از آنكه ذرات بدن بيايند و با روح متحد شده و در بارگاه الهي حاضر شوند هنگامي است كه يك سلسله تبدلات و تحولاتي اساسي و چشمگير بر كل عالم ماده، آسمان، زمين و كوهها و از جمله بدن خاكي انسان پيش آيد. 2- {A{/Bإِذَا اَلشَّمْسُ كُوِّرَتْ وَ إِذَا اَلنُّجُومُ اِنْكَدَرَتْ وَ إِذَا اَلْجِبالُ سُيِّرَتْ وَ إِذَا اَلْعِشارُ عُطِّلَتْ وَ إِذَا اَلْوُحُوشُ حُشِرَتْ وَ إِذَا اَلْبِحارُ سُجِّرَتْ وَ إِذَا اَلنُّفُوسُ زُوِّجَتْ {w1-27w}{I81:7-1I}/}A}؛{M آنگاه كه خورشيد در هم پيچد و آنگه كه ستارگان همي تيره شوند و آنگاه كه كوهها از هم متلاشي و به حركت آورده شود وقتي شتران ماده [ذي قيمت ]وانهاده شوند و آنگه كه وحوش را همي گرد آرند، درياها آنگه كه جوشان گردند و آنگاه كه جانها به هم در پيوندند.M}»، {V(تكوير/7 - 1) V}. اين آيات به صراحت اشاره دارد كه هنگامي ارواح جفت مي شوند يعني روحها به طرف بدنها مي روند كه تحولاتي در كل عالم و نظام ماده رخ دهد و در اين سير تحول كلي و عام بدن خاكي انسان هم متحول شده و متناسب با چنين حشري مي گردد. 3- {A{/Bكَلاَّ إِذا دُكَّتِ اَلْأَرْضُ دَكًّا دَكًّا وَ جاءَ رَبُّكَ وَ اَلْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا وَ جِي ءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ اَلْإِنْسانُ وَ أَنَّي لَهُ اَلذِّكْري {w1-24w}{I89:23-21I}/}A}؛{M نه چنان است، آنگاه كه زمين سخت [و بسيار شديد] در هم كوبيده شود [و متلاشي گردد]، [در اين هنگام كه زمين كوبيده شده و كل عالم و نظام ماده عوض شد ربوبيت خدا ظاهر مي شود] و فرمان پروردگارت و فرشته [ها] صف در صف آيند و جهنم را در آن روز [حاضر] آورند [و پرده ها را كنار مي زنند]، در آنجا و آن روز است كه انسان متذكر مي شود ولي كجا او را جاي پند [و تذكر] گرفتن باشد؟M}»، {V(فجر/23 - 21) V}. اين آيات به روشني بيان مي كنند كه حشر و قرار گرفتن انسان در مقام ربوبيت پروردگار پس از تحول عام و كلي عالم ماده مي باشد و چون بدن انسان هم به صورت ذرات خاكي در اين نظام ماده وجود دارد به تبع آن تحول و تبدل عام، متبدل و متحول مي گردد تا با نظام و عالم حشر سنخيت پيدا كند. {Tدو نكته: T} در تحول بدن بايد به دو نكته توجه داشت. اول آنكه زنده ساختن بدن در قيامت و به صورت بدن درآوردن ذرات بدن اولي مانند همه افعال الهي، حساب شده و بر اساس يك سلسله قوانين و سنن تعيين شده در نظام وجود و مطابق نظم دقيقي است كه در همه افعال وجود دارد. به بيان ديگر، چنانكه خلق ابتدايي بدن به مقتضاي قوانين و سنن كلي و تخلف ناپذير بوده و با حساب تنظيم شده است، خلق ثانوي بدن هم بر اساس يك تدبير و تنظيم الهي و نظام حساب شده اي است. دوّم آنكه، بدن اخروي و بدن ساخته شده در آخرت و در حشر در عين اينكه همين جسم و بدن است، در عين حال در اثر همين تبدلات، داراي احكام و آثار جديدي كه قبلاً نداشت خواهد بود و برخي از احكام دنيوي خود را نخواهد داشت. در اين رابطه در دفتر سوّم بيشتر سخن خواهيم گفت، {V(منبع: بازگشت به هستي، همان، ص 120 - 124) V}.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.