-مقصود از اسوه بودن پيامبر اكرمبراي مسلمانان چيست؟

(7343)
-اولين كسي كه بر تربت امام حسين (ع) نماز خواند چه كسي بود(1495)
-آيا گل محمدي بر اثر ريخته شدن عرق حضرت محمد(ص) به وجودآمده است؟

(1389)
-آيت الله سيد نصر الله مستنبط كيست؟(1379)
-آيا نبي مكرّم اسلام ختنه شده به دنيا آمدند؟
(941)
-پيامبر اسلام(ص) چند سال بعد از حضرت عيسي(ع) به پيامبري [مبعوث شد؟

(891)
-آيات قرآن، تناسب با وقايع گوناگون كه در اصطلاح شأن نزول ناميده ميشده، نازل ميگشت; آيا اگر پيامبر اكرمبيشتر عمر ميكرد، وقايع بيشتري اتفاق ميافتاد، آيات بيشتري نازل ميشد و حجم قرآن بيشتر از الان بود؟ در اين صورت، قرآن نسبت به آن حالت فرضي، نقص دارد.

(831)
-چرا در أذان اشهد أن لا اله الاّ الله را أشهد الّلا إله الاّ الله تلفظ مي كنيم؟ چرا در اشهد أنّ محمداً رسول الله أنّ به كار برده شده است؟

(775)
-مولوي كيست و جه مذهبي داشت؟(707)
-اولين سورهاي كه بر پيامبر(ص) در غار حرا نازل شده است، سوره علق ميباشد، پس چرا سوره مدثر را اولين سوره نازل شده بر پيامبر ميدانند؟

(694)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40496 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

با اين حساب كه مي دانيم حضرت موسي و ابراهيم و... سفرهاي چهارگانه يا اسفار اربعه را تا سير به كمال[تا سفر چهارم] طي نكرده اند آيا امكان دارد كه در زمان حال شخصي بتواند از موسي (ع) يا ابراهيم و يا پيامبران ديگر غير از رسول الله (ص) در سير به كمال بالاتر رود؟

چون فرض شما صحيح نمي باشد نتيجه مبتني بر آن نيز قابل تصديق نيست. اما اينكه چرا فرض سؤال درست نيست شما را به مطلبي از حضرت امام (توجه مي دهيم كه فرمودند:

و معلوم باد كه اين چهار سفر براي هر صاحب شريعت و رسولي بايد وجود داشته باشد و ليكن در عين حال مراتب شان با همديگر تفاوت دارد و مقامات شان با يكديگر فرق دارد بعضي از انبياء و مرسلين از مظاهر اسم رحمن است مثلا چنين فردي در سفر اول اش ظهور اسم رحمن را در همة عالم مشاهده ميكند و در پايان سفر دوم خواهد ديد كه همة اشياء در اسم الرحمن مستهلك اند پس به هنگام بازگشت از اين سفر با رحمت و وجود رحماني به اين جهان باز ميگردد و دورة نبوّتش محدود مي شود و هم چنين است مظاهر ديگر اسمابر حسب اختلافاتي كه آنان را در حضرت علمي هست تا برسد به مظهر اسم الله كه او درپايان سفر اوّلش ظهور حق را به همه شئونش مشاهدت ميكند و هيچ شأني از حق تعالي او را از شأن ديگر حق مشغول نميكند و پايان سفر دوّمش به اين است كه همة حقايق را در اسم جامع الهي مستهلك بيند و بلكه خود نيز در احديت محض مستهلك مي شود پس با وجود جامع الهي به سوي خلق باز ميگردد در حاليكه نبوت ازلي و ابدي و خلافت ظاهري و باطني را دارا است ...

بدان اي عزيز كه اين سفرها گاهي براي اولياي كمل نيز دست ميدهد حتي سفر چهارم چنانچه براي مولا امير المومنين و فرزندان معصوم اش صلوات الله عليهم اجمعين دست داد.. (1)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1ـمصباح الهدايه، سيد روح الله خميني، ترجمه سيد احمد حمفري، ص 211 و 212



مقصود همان رجعتي است كه اول امام حسين (ع) بعد حضرتامير (ع) و بعد حضرت رسول(ص) و بعد باقي ائمه رجوع مي نمايند .

برگرفته از : 1ـ معاد،استاد مطهري (ره)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.