-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42937 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:11

درباره ي حديث دعوت عشيره و حديث سفينه و حديث حق و حديث منزلت توضيح فرماييد؟
1. حديث دعوت عشيره از موضوعات مسّلم تاريخي است كه شيعه و سني به تفصيل در كتابهاي تاريخ و تفسير آن را آورده اند. و شرح اجمالي ماجرا اين است كه هنگامي كه آيه ي شريف «وانذر عشيرتك الاقربين;(1) خويشاوندان نزديك خود را از عذاب الهي بترسان». نازل شد، پيامبر گرامي اسلام ((صلي الله عليه وآله)) براي انجام اين امر خويشان و سران فاميل خود را جمع كرد و پس از حمد و ثناي خداوند، طي سخناني دعوت خويش را به آنها ابلاغ كرد و فرمود. «خدايم به من فرمان داده كه شما را به جانب او بخوانم كدام يك از شما پشتيبان من خواهد بود، تا برادر و وصي و جانشين من ميان شما باشد؟» در اينجا همه ساكت شدند و هيچكس جواب نداد. حضرت علي((عليه السلام)) كه آن روز سنش از
ـــــــــــــــــــــ
1 - سوره شعراء، آيه 214.

ـ1494ـ
پانزده سال تجاوز نكرده بود برخواست و گفت: «اي پيامبر خدا من آماده ي پشتيباني از شما هستم». رسول خدا((صلي الله عليه وآله)) دستور داد تا بنشيند و گفتار خود را تا سه بار تكرار نمود. جز علي((عليه السلام)) كسي پرسش آن حضرت را پاسخ نگفت. در اين هنگام رسول خدا((صلي الله عليه وآله)) رو به خويشاوندان نمود و فرمود: «ان هذا اخي وصيي و خليفتي عليكم فاسمعوا له و اطيعو; مردم اين جوان برادر و وصي و جانشين من در ميان شما است به سخنان او گوش دهيد و از او پيروي كنيد».
2. حديث سفينه نيز چون حديث دعوت عشيره از احاديث معتبر و مسلم بين شيعه و سني است. براساس اين حديث رسول خدا((صلي الله عليه وآله)) فرمود: «انما مثل اهل بيتي فيكم كمثل سفينه نوح، من ركبها، نجا و من تخلف عنها، غرق; مثل اهل بيت من در ميان شما همچون كشيت نوح است، كه هركس بر آن كشتي سوار شد، نجات پيدا كرد و هركس به جاي ماند، غرق شد».
3. حديث حق نيز همچون دو حديث بالا از احاديث مسّلم است، كه در كتابهاي شيعه

ـ1495ـ
و سني با تعبيرهاي مختلف نقل شده است. براساس اين حديث رسول خدا((صلي الله عليه وآله))فرمود: «علي مع الحق و الحق مع علي...علي((عليه السلام)) با حق است و حق با علي((عليه السلام)) است. علي((عليه السلام)) هيچگاه از حق جدا نيست و حق هميشه با اوست».
4. حديث منزلت نيز در كتابهاي شيعه و سني با تعبيرهاي گوناگون نقل شده است. و آن اينكه آن حضرت فرمود:«انت مني بمنزله هارون من موسي ، الاّ انه لانبي بعدي; اي علي! تو نسبت به من، به منزله هارون نسبت به موسي((عليه السلام)) هستي.]همانطور كه هارون خليفه و وصي بلافصل حضرت موسي ((عليه السلام)) بود تو نيز خليفه و وصي بلافصل من هستي.[ جز اينكه بعد از من پيامبري نخواهد آمد».

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ1496ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.