-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43041 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

تفسيرفراز 24 و 25 خطبه بيستوپنجم نهجالبلاغه كه امام علي آرزوي داشتن سواراني از قبيله بني فراس را بيان ميكند چيست؟
«اَما وَاللهِ لَوَدِدْتٌ اَنَّ لي بِكُمْ اَلْفَ فارِسٍ مِنْ بَني فِراس بْنُ غُنْمٍ»
هُنالِكَ لَوْدَعَوتَ اَتاكَ مِنْهُمْ فَوارِسُ مِثْلُ اَرْمِيَهِ الْحَميمِ
[هشيار باشيد، سوگند بخدا، دوست دارم كه بجاي شما، هزار مردسوار از قبيلة بنيفراسبنغنم داشتم «در چنين موقعيتي كه من دارم اگر آنان را ميخواندي سواراني از آنان مانند ابرهاي تندرو تابستاني به كمك تو ميشتافتند.]
گروهي اندك از مسلمانان صدراسلام بر سپاهيان و احزاب و قبايل فراوان و از نظر ساز و برگ جنگي آمادهتر از مسلمانان پيروز گشتند. زيرا افراد آن گروه همه يكدل و يكجان و داراي يك هدف و پيرو شعار احديالحسنيين بودند.
«وَقالَ الَّدينَ يَظُنُّونَ اَنَّهُمْ مُلاقُوااللهِ كَمْ مِنْ فِئَهٍ قَليلَهٍ غَلَبَتْ فِئَهً كَثيرَهً بِإِذْنِ اْللهِ وَاللهُ مَعَ الصّابِرينَ» بقره/249
[و آنانكه اطمينان داشتند كه بديدار خداوندي نائل خواهند گشت: چه بسا گروهي اندك كه به گروه زياد، با اذن خداوندي پيروز گشتند و خداوند با بردباران است.]
در آن هنگام كه وحدت هدف همراه با اطمينان به رهبر راستي و اطاعت از وي با وجدان آزاد، در گروهي حكمفرما شود، نه شكست ميخورد و نه احساس شكست مينمايد، زيرا افراد چنين گروهي بجهت وحدت هدف و اطمينان به رهبري راستين باوجداني آزاد، از شخصيتي برخوردارند كه شكست و سقوط راهيابي به آن ندارد. هنگاميكه مختصات مزبور واقعاً در درون افراد گروهي متشكل بوجود آمد، سدي شكستناپذير و منطقهاي محكمتر از هر عنصر پايدار دور شخصيت افراد كشيده ميشود و منطقة شخصيت را ممنوع الورود در برابر هر عاملي ميسازد، زيرا بارزترين پديدة شكست از ديدگاه طبيعي مرگ است، در صورتيكه مرگ هرگز نميتواند به منطقة ممنوعة شخصيت وارد شود، لذا همواره اين سپاه متحد پيروزند ـ
آنانكه ره عشق گزيدند همه
در كوي حقيقت آرميدند همه

در معركة دوكون فتح ازعشق است
هر چند سپاه او شهيدند همه

منسوب به صدرالمتألهين شيرازي
ده نفر متحد كه همة آنان يك هدف را حياتي تشخيص داده و آن را تعقيب نمايند، هنگاميكه هر يك از آنان رابطة خود را با ديگر افراد متحد مورد توجه قرار ميدهد در حقيقت، سپاهي شكستناپذير را در برابر ديدگان خود ميبيند، در صورتيكه صدها هزار سپاهي كه دلهاي آنان با يكديگر پيوند ندارند، تشكل و ارتباط آنان با يكديگر شبيه به ميليونها موش است كه حملة يك گربه براي متلاشي ساختن آنها كفايت ميكند.

ترجمه و تفسير نهج‎البلاغه ج 5
آية الله محمدتقي جعفري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.