-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43160 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

تفسير فراز ششم خطبه صدوسيوششم كه در آن علي ميفرمايد: «به خدا سوگند داد مظلوم را از ظالمش ميستانم» چيست؟
«وَ أَيْمُ اللهِ لَاُنْصِفَنَّ الْمَظْلُومَ مِنْ ظالِمِهِ، وَ لَأَقوُدَنَّ الظّالِمَ بِخِزامَتِهِ حَتّي أوُرِدَهُ مَنْهَلَ الْحَقَّ وَ إِنْكانَ كارِهاً»
[و سوگند به خدا، داد مظلوم را از ظالمش ميستانم، و افسار ستمكارش را ميگيرم و او را تا چشمهسار حق ميكشانم اگر چه او نخواهد.]
اگر كسي بخواهد وقاهت و وخامت ظلم را بفهمد به كينه و ستيزة شديد اميرالمؤمنين(ع) درباره ظلم بنگرد.
همانگونه كه براي درك عظمت و زيبايي و ارزش عدالت، بايد به عشق و علاقه فوقالعاده اميرالمؤمنين علي‎بن ابيطالب(ع) به اين حقيقت عظماي الهي (عدالت) توجه كنيم، همچنين، اگر كسي بخواهد وقاهت و وخامت و پليدي ظلم را بفهمد، بايد اول به قرآن مجيد و سپس به سخنان و كردار آن نمونه عدل بيپايان الهي بنگرد. ما در قرآن مجيد بيش از 250 آيه در پليدي و زشتي و وقاهت و وخامت ظلم ميبينيم. با اينكه يك آيه در كتاب الهي براي اثبات حسن يا قبح پديدهاي كفايت ميكند، و در سخنان اميرالمؤمنين(ع) فقط در نهجالبلاغه بيش از 50مورد قبح ظلم را با اشكال مختلف بيان فرموده است. همين حساسيت شديد آن حضرت بود كه موجبات زجر و شكنجهها و مشقتهاي طاقت فرساي دوران خلافت را نصيب او ساخت، زيرا همه ميدانند اگر اين شخصيت الهي، مسير سياست بازي معمولي را در پيش ميگرفت و از مسير مدارا با دشمنان ستمكار حركت ميكرد، هيچ علتي براي آن همه زجر و فشار و ناراحتي وجود نداشت. بايد با كمال صراحت بگوييم: اگر اميرالمؤمنين علي(ع) با ستمكاران براي به وجود آوردن زمامداري خود و ادامه آن، مدارا ميكرد [و نام آن را مصلحت ميگذاشت] العياذباالله نه تنها خود يكي از ستمكاران به انسانها محسوب ميگشت، بلكه جنايت بر قانون عدالت را نيز مرتكب ميگشت؛ زيرا او مانند يك زمامدار معمولي بود كه در صورت ارتكاب ظلم، جامعه و تاريخ فقط يك جرم (ظلم به انسانها) را براي او ثبت نمايد، بلكه بدان جهت كه آن بزرگ بزرگان مجسمه اصل دادگري و تجليگاه عدل در عالم هستي و انسانها بود، خود اصل و قانون عدل و داد با شكست مواجه ميگشت.

ترجمه و تفسير نهج‎البلاغه ج 23
آية الله محمدتقي جعفري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.