-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)
-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43722 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

معاني كلمات مهريه، نحله و مخنّث چيست؟ و چرا به انفاق انفاق گفتهاند؟

مَهريه به معناي صداق و كابين است. آن مالي است كه مرد هنگام ازدواج براي زن به عهده ميگيرد. مَهريهاي كه در فارسي كاربرد دارد، در عربي مَهْر بر وزن شهر استعمال شده است.(فرهنگ معين، مدخل مهريه)

نحله در لغت به معناي بدهي و دين و گاه به معناي بخشش و عطيه است (بخشش و دادن مالي بدون عوض)(المفردات، راغب اصفهاني.)

نحله هنگامي كه دربارة حق زن نسبت به مرد استعمال شود همان مهريه است. چنان كه در آيه 3 سورة نسأ آمده است: وَءَاتُواْ النِّسَآءَ صَدُقَـَتِهِنَّ نِحْلَةً فَإِن طِبْنَ لَكُمْ عَن شَيْءٍ مِّنْهُ نَفْسًا فَكُلُوهُ هَنِيـَّ ?‹ًا مَّرِيـَّ ?‹ًا ; مهر زنان را (به طور كامل) به عنوان يك بدهي ]يا يك عطيه[ به آنان بپردازيد، و اگر آنان با رضايت خاطر چيزي از آن را به شما ببخشند آن را حلال و گوارا مصرف كنيد.

مُخنَّث در لغت به معناي خم داده، دو تا كشته، نرم تن، لطيف بدن آمده است. در اصطلاح مخنّث مردي است كه حركات و رفتارش به زنان شبيه است. و غريزه جنسي زنان را دارد.(فرهنگ معين، مدخل مخنث.)

در احاديث از اين خوي و خصلت به شدت نكوهش شده است.(ر.ك: وسائل الشيعه، علامه حر عاملي;، ج 20، ص 81، موسسة آلالبيت.)

انفاق از نفق به معناي خروج يا تمام شدن است. در انفاق چون مال از دست خارج ميشود يا در ظاهر تمام و فاني ميشود، انفاق گفته ميشود.(قاموس قرآن، سيد علي اكبر قرشي، مدخل نفق.)

انفاق در اصطلاح قرآن به معناي خرج مال در راه خدا اعمّ از واجب و مستحب است. قرآن و روايات به انفاق تشويق كرده و آن را يكي از راههاي تعديل ثروت و پر كردن شكاف جامعه دانستهاند. در اسلام بخل و امساك هر قدر مذموم و منهي است در مقابل انفاق مانند آن و بيشتر از آن ممدوح است; الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَ َلَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ثُمَّ لاَيُتْبِعُونَ مَآ أَنفَقُواْ مَنًّا وَ لاَ َّ أَذًي لَّهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِم;(بقره،262)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.