-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)
-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:44514 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:0

با اين كه ازدواج كرده و داراي همسر و فرزند مي باشم، ميل به همجنسي بازي دارم. مرا راهنمايي كنيد.

در نامة شما نكات مبهمي وجود دارد كه اميدواريم در صورت امكان در نامه بعدي آن ها را روشن كنيد، مثلا چرا احساس مي كنيد همسرتان وظيفه زناشويي را انجام نمي دهد؟ با وجود داشتن همسر، آيا از نظر جنسي، ارضا نمي شويد؟ آيا همسرتان متوجه اين حالت شما است و در عين حال اقدامي براي بهبود اين حالت در شما نمي كند؟

آيا فكر مي كنيد با ازدواج مجدد به صورت دائم يا موقت (با رضايت همسرتان يا بدون آگاهي او) مشكل تان حل شده يا كاهش يابد؟

پاسخ به سؤالات : آيات و روايات مربوط به توبه شامل همه گناهان مي شود و گناه هر اندازه بزرگ باشد، با توبه پاك مي شود، و اين بشارتي است از ناحيه خداوند، كه خطاب به گناهكاران فرموده است: از رحمت خدا نااميد نشويد كه خداوند همه گناهان را خواهد بخشيد.(1) گناه هر چه بزرگ باشد، از رحمت خداوند بزرگ تر و با عظمت تر نيست.

عفو عمومي و فراگير پيام مهم آيه است. طبيعي است كه همجنس بازي نيز شامل اين حكم مي گردد، پس شكي نداشته باشيد كه اگر توبه واقعي كرديد، خداوند توبه شما را خواهد پذيرفت و اين وعدة تخلف ناپذير الهي است. قرآن مجيد مي فرمايد: او است خدايي كه توبه بندگانش را مي پذيرد و گناهان آنان را عفو مي نمايد. (2)

امام علي (ع) نيز مي فرمايد : هر كس توفيق توبه به دست آورد، از قبول آن محروم نمي گردد.(3)

يكي از آثار توبه آن است كه نه تنها گناهان محو مي شود، بلكه به جايش نور طاعت جايگزين مي گردد، و اين نهايت لطف خداوند است.

قرآن مجيد مي فرمايد: كساني كه توبه كنند و ايمان آورند و عمل نيكو انجام دهند، خداوند اعمال زشتشان را به اعمال نيكو تبديل مي كند.(4)

در آيه فوق براي توبه از گناه خاصي اين فضيلت ذكر نشده ، بلكه توبه از هر گناه اين خاصيت را دارد.

مطمئن باشيد اگر كار خوبي انجام دهيد، خداوند ده برابر آن را پاداش خواهد داد و اين وعدة الهي است، اما لزوما به اين معنا نيست كه خداوند پاداش را در دنيا به انسان عنايت كند، بلكه چه بسا عمل خير انسان آن قدر عظمت دارد كه دنيا گنجايش پاداش عمل انسان نمي تواند باشد. اصولا خداوند به انسان وعده پاداش بزرگ تر را در عالم آخرت داده است.

آرزوي مرگ براي هيچ مسلماني روا نيست و از آن در روايات مذمت شده است.

خودكشي يكي از گناهان كبيره است و موجب از دست دادن دنيا و آخرت مي شود و براي هيچ كس مجوز اين عمل صادر نشده است.

بنابراين به فكر خودكشي نباشيد كه تسليم شدن در برابر مشكلات است.

اگر چه برخي از نيكي ها و حسنات، گناهان را مي پوشاند، اما به معناي مجوزي براي انجام گناه نيست، يا اينكه خيال انسان آسوده باشد كه با انجام اعمال خير اثر گناه را از بين مي برد و بدين ترتيب خود را تسليم گناه و هواي نفس نمايد، زيرا اوّلا گناه مورد نظر تنها آثار و عواقب اخروي ندارد كه با انجام اعمال خير انسان اثر آن را محو كند، بلكه آثار و نتايج زيانبار دنيوي نيز دارد.

ثانيا: تسليم شدن انسان در مقابل گناه و دست كشيدن از مبارزه با گناه و نفس اماره و شيطان ، چه بسا توفيق اعمال خير را از انسان سلب مي نمايد يا اثري را كه بايد عمل خير داشته باشد، ندارد و يا اينكه به تدريج (سنت استدراج) انسان را از خدا و اعمال خير دور مي نمايد، به طوري كه خود انسان متوجه نباشد، يا روح اعمال خير را از بين ببرد و آن اثر از بين بردن سيئات را نداشته باشد.

در ضمن اضافه مي كنيم كه اصولا دنيا ، محل آزمايش است و آزمون هاي انسان ها متفاوت است . هيچ گاه خداوند نفرموده كه همه انسان را به يك شكل و يك نوع مورد آزمايش قرار مي دهد، بلكه انسان ها را با آزمون هاي متفاوت و انسان هاي در مراتب بالاتررا با آزمون هاي سخت تر مي آزمايد، در عين حال اين سنت و اصل فراگير است و هيچ انساني از آزمايش استثنا نمي شود.

بنابراين، اگر انساني در مرتبه بالاتر و نزديك تر به خداوند قرار داشته باشد، آزمون هاي او سخت تر است. براي شما آزمايش الهي بسيار مشكل مي نمايد و شايد به شكل ضعيف تر تا پايان عمر با شما باقي بماند

ما رجعنا من جهاد الاصغريم با نبي اندر جهاد اكبريم

جهاد اكبر در يك لحظه و يا يك مقطع خاص از زندگي نيست و تا پايان عمر با انسان خواهد بود، اما مهم آن است كه انسان هيچ گاه خود را تسليم نكند.

از اين كه همچنان ارتباط با خداوند را حفظ كرده ايد و از گناه بيزاريد، معلوم است كه لطف خداوند شامل حال شما است. در واقع اين حالت، لبيك خواسته هاي شما از خداوند است. منتها ميدان مبارزه براي شما همچنان باز مانده است تا در نهايت به پيروزي و موفقيت از اين آزمون نائل شويد

بنابراين ، حسن ظن به خداوند و پاداش او و عنايت و توجه و رحمت او به خويش، در اين راه ثابت قدم بمانيد و خود را تسليم گناه يا خودكشي و يا هر چيزي مانند اين ، كه به ذهن خطور مي كند، نكنيد.

با توجه به اين كه شخص مذهبي هستيد، با اتكا به عقايد مذهبي و آموزه هاي ديني و تقويت اراده مي توانيد بر عادت ناپسند خود غلبه كنيد. در اين باره موارد ذير را دقيقا عمل كنيد و در نامه بعدي ما را در جريان قرار دهيد:

1 - در برابر عادت ناپسند احساس ضعف نكنيد و به خود نوميدي راه ندهيد.

2 - غريزه جنسي را به صورت صحيح و از طريق آميزش با همسر ارضا كنيد.

اگر مشكلاتي در اين باره هست، از طريق تغذيه مناسب، مهر و محبت به همسر و شوخي با وي قبل از آزمايش حل كنيد. آن چه در جنس موافق هست، در همسرتان نيز وجود دارد.

اين شيطان است كه گناه را بر انسان لذيذ و گوارا مي سازد و از لذت حلال منصرف مي دارد.

3 - به خود تلقين كنيد كه از عهده حل مشكل بر مي آييد و براي اين كار تصميم جدي بگيريد.

با عهد يا نذر ترك گناه را بر خود لازم و واجب كنيد. در صورت تخلف، خود را تنبيه و مؤاخذه نماييد، مثلا اگر گناه كرديد، فلان مقدار پول به فقير دهيد يا چند روز روزه بگيريد.

4 - ارتباط خود را با خدا و پيامبر و ائمه (ع) بيشتر كنيد كه در كنترل شهوت بسيار مؤثر است.

5 - وقت خود را بيشتر در كنار همسر و فرزندان بگذرانيد و در خارج از منزل كمتر حضور داشته باشيد.

6 - به اين نكته توجه داشته باشيد كه براي ترك هر عادتي ، گام نخست را بايد خودتان برداريد. در اين باره به هيچ دارويي نياز نداريد و تنها به توسل اكتفا نكنيد، بلكه با عزمي راسخ در اين وادي قدم برداريد . البته آغاز كار با سختي همراه است، ولي به تدريج آسان خواهد شد.

مشكلي نيست كه آسان نشود مرد بايد كه هراسان نشود

اكنون كه نه ماه موفق به ترك گناه شده ايد، قدر زحمات خود را بدانيد و به گناه برنگرديد. هر چه به پيش برويد ، ترك گناه برايتان آسان تر خواهد شد.

7 - از مرگ و قيامت زياد ياد كنيد كه پيامبر اكرم (ص) فرمود: آن چه لذت ها را از بين مي برد، زياد ياد كنيد. اصحاب گفتند : منظور چيست؟ حضرت فرمود : ياد مرگ.(5) البته نه اينكه مرگ را از خدا بخواهيد، بلكه متوجه حساب و كتاب قيامت باشيد و در عين حال راضي به رضاي خدا.

از خداوند متعال توفيق شما را خواستاريم.

پي نوشت ها :

1 - زمر (39) آيه 53.

2 - شوري (42) آيه 25.

3 - نهج البلاغه ، قصار 135.

4 - فرقان (25) آيه 70.

5 - بحارالانوار،ج79، ص 167.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.