-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45606 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

چرا با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري به همدلي و هماهنگي احزاب سياسي،هنوز شاهد برخوردهاي نامتعارف بين جناح ها هستيم؟
اين مسأله كه متأسفانه يكي از واقعيتهاي تلخ و دردناك جامعه ما مي باشد و در وضيعت كنوني كه شديداً نيازمند وحدت، حفظ امنيت و فراهم آوردن فضايي آرام براي پيشرفت برنامه هاي اقتصادي سياسي فرهنگي در جهت رفع مشكلات و دستيابي به توسعه همه جانبه مي باشد يكي از مهترين مشكلات تلقي شده و مسؤولين عالي رتبه نظام هميشه از اين وضعيت اظهار نارضايتي كرده اند اما در مورد مسأله فوق مهترين عوامل ايجاد آن عبارتند از: 1- نهادينه نشدن جناح ها و اشتراك سياسي مسلماً تا زماني كه گروه ها و جناح ها برنامه ها و رفتارهاي خود را به صورت نهادينه شده در نياوردند و به اصول فعاليتهاي سياسي پاي بند نبوده و پا را از محدوده قوانين و مقررات فراتر بگذارند اين مشكلات وجود خواهد داشت. 2- وجود بقاياي فرهنگ منحوس پهلوي و عدم تعميق ارزشهاي اسلامي عاملي براي عدم تزكيه و خودسازي قدرت پرستي دنياپريستي تعصب گروهي و جناحي و... شده است. 3- ناديده گرفتن منافع ملي و مصالح كشور و توجه به منافع شخصي و گروهي به عبارت ديگر مي توان گفت عمده ترين عامل تفرق و تشت هواخواهي، خودمداري گروهي و جناحي است. 4- سعي و تلاش دشمنان براي ايجاد تفرقه بين گروهها و بهره برداري از وضعيت آشفته. 5- عدم تحمل و صبر و بردباري گروهها در مقابل يكديگر بگونه اي كه در مقابل كوچكترين حركتي از جناح مقابل عكسل العمل نشان داده اند انشاءالله اميد مي رود با عبور از دوران گذار كه دوراني پر از برخورد و تضاد و تنش مي باشد به جامعه اي امن همدل و با صفا تحت حاكميت ارزشهاي الهي برسيم.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.