-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:561 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

ديدگاه اسلام دربارة نفاق چيست؟

اسلام به اندازه اي نفاق را منفور شمرده كه در رديف عذابهاي آسماني قرار داده و مي گويد «قُلْ هُوَ الْقادِرُ عَلي اَنْ يَبَعَثَ عَلَيْكُمَ عَذاباً مِنْ فَوْقِكُمْ اَوْ مِنْ تَحْتِ اَرْجُلِكُمْ اَوْ يُلَبِسْكُمْ شِيَعاً وَ يَذيقُ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضِ» انعام/ 65 [بگو او قادر است كه از بالا يا از زير پاي شما، عذابي بر شما بفرستد يا به صورت دسته هاي پراكنده شما را به هم بياميزد و طعم جنگ (و اختلاف) را به هر يك از شما به وسيلة ديگري بچشاند!] اسلام يك دشمني آشتي ناپذير با «اختلاف طلبان» دارد و صريحاً مي​گويد «اِنَّ الَذينَ فَرَقُّوا دينَهُمْ وَ كانُوا شِيَعاً لَستَ مِنْهُمْ في شَيءٍ اِنَّما اُمْرُهُمْ اِلَي اللهِ؛» انعام/159 [كساني كه آيين خود را پراكنده ساختند، و به دسته هاي گوناگون (مذاهب مختلف) تقسيم شدند، تو هيچ گونه رابطه اي با آنها نداري!سرو كار آنها تنها با خداست.] در جاي ديگر اختلاف و پراكندگي را يكي از علائم «شرك» شمرده و مي​گويد «وَ لاتَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكينَ مِنَ الَذينَ فَرَّقُوا دينَهُمْ وَ كانُوا شِيَعاً كُلُ حِزْبٍ بِما لَدَيْهِمْ فَرِحُونْ؛» روم/32 [و از مشركين نباشيد، از كساني كه دين خود را پراكنده ساختند و به دسته​ها و گروهها تقسيم شدند! و (عجب اين كه) هرگروهي به آنچه نزد آنهاست (دلبسته و) خوشحالند!] اسلام مي​گويد «الشّاذُمِنَ الْغَنِمَ لِلذِّئْبِ» [گوسفندان تك رو طعمة گرگانند.]








جلوه حق


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.