مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

چرا بعضي جوانها از لحاظ روحي خوب نيستند؟
مبلغان ديني با چه راهكارهايي مي توانند با جوانان و نوجوانان ارتباط برقرار نمايند و باعث جذب آنها به
مگر نه اينكه خداوند هنكام آفرينش هركسي سرنوشت اورا برپيشاني اونوشته است كه درطول زندگي آن شخص مسير زندگي اورا معين مي سازد. دراينجا سؤالي كه براي من پيش آمده است اين ا ست كه اگر خداوند به اين مسئله واقف است چرا قسمت وسرنوشت بعضي از افراد مانند پيامبران واولياي خاص خودقرار مي دهدوسرنوشت بعضي از اشخاص رامانند افراد پست وزبوني مانندفرعون و يزيد و… آيا اين موضوع عدل پروردگار را نعوذو با لله زير سؤال نمي برد .البته بنده صحت صبر و اختيار را كا ملاً قبول دارم و اينكه انسان خود مختار است مسير زندگي خود را تغيير دهد و مانند اولياي خاص خداوند باشد و يا در مسير خدمت قدم بردارد و هيچ گونه جبري از سوي خداوند در اينجا مطرح نيست ولي اين موضوع را كه سرنوشت و مسير زندگي شخص از ابتدا تا لحظه مرگ را خداوند باريتعالي مي داند چرا از همان ابتدا قسمت او را اينگونه قرار داده تا علي الخصوص جزء افرادكافر از اين دنيا رخت بر نبندند و از زحمتهاي خداوند در سراي آخرت محروم گردد.مگر خداوند نمي توانست همان ابتدا كه فرد گام در راه خلاف مي گذارد سرنو شت مرگ را براي شخص رقم بزند تا حد اقل گناه عطيمي مانند گناهان كبيره كه فرعون و يا شمر و يزيد انجام داده اند مرتكب نشوند كه تا ابد لعنت خداوند متوجه آنها باشد و از رحمت الهي در آن جهان محروم گردنند . در مورد مثالي براي روشن شدن موضوع بيان مي نمايم .
همانطور كه ما د ر قرآن و روايات خواند ه ايم . خداوند متعال فرعون را ازآاب خروشان دريا و دهان گرگ گرسنه در كودكي نجات داد و طبق روايات خداوند تا نمي خواست كه اين شخص زنده بماند تا فرعون شود . همچنين است حضرت موسي كه در ميان آن همه گرفتاري و مشكلات تا به اين دنيا گذشت تا فرستاده خداوند گردد وباعث سر نگوني فرعون گردد . چرا خداوند با علم به اين كه اين كودك در آينده فرعون خواهد شد او را در ميان امواج در يا غرق نگرداند تا در آينده اين شخص اينگونه مورد خشم خداوند و فرستاده او گردد و يا اصلاً چرا خداوند اين كودك را دچار چنين سر نوشت شومي گرداند و آيا اين موضوع عدالت را نعوذ بالله زير سؤال نمي رود.
يكي از مشكلاتي كه بنده به ذهنم خطور مي كند اين است كه شيطان نسبت به بعضي مسائل كه جاممة اسلامي نسبت به آن حساسيت دارد ، وسوسه ام مي كند كه به نوعي زمينه ساز از بين رفتن آرامش روحي من مي شود به عنوان مثال در هنگام نماز هر چقدر سعي در تمركز در نماز دارم شيطان آن قدر مرا وسوسه مي كند تا حالت و يا افكار بدي به ذهنم خطور مي كند و يا نسبت به برخي از بزرگان دين احساس بدي داشته باشم در حالي كه واقعاً به آنها اعتقاد دارم اما گوئي شيطان مهر بر دل دهان من فشار مي آورد تا از اين طريق زمينه سازبطلان نمازم گردد و هر چقدر سعي مي كنم نمي توانم اين افكار را از ذهن دور سازم حال آيا واقعاً اين مسائل زمينه ساز بطلان نماز مي شود و شما چه راه حلي را توصيه مي كنيد ؟ اگر نسبت به اين افكار بي تفاوت باشم چگونه است.
علّت اصلي گمراه شدن جوانان چيست؟ و چطور مي توان آنان را به دين اسلام دعوت كرد؟
1- چرا جوانان نسبت به نماز بي مهري مي ورزند و از نماز دورند ؟ لطفا توضيحات كامل در خصوص اهميت نماز وعواقب اهميت ندادن نماز را عنايت فرمائيد ؟
هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟
منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟
مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟
: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .
لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .
اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

  1. 2299 از 4632