مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

چرا مجتهدان حاضر، احكام را با زمان حاضر هماهنگ نميكنند؟ مگر قرآن براي همة زمانها نيست؟

آيا ابتدا معناي آيههاي قرآن را خواندن و سپس آيه قرآن را خواندن، اشكال دارد؟ به نظر من اين شيوه ماية تمركز روي آيه ميشود؟

تفسير آية 83 سورة اعراف را به طور كامل توضيح دهيد؟

چرا قرائت قرآن شاذ، جايز نيست؟

نام چند تن از كساني كه معتقد به اجتهادي بودن قرار دادن آيات در كجاي سورهها و يا حزب و جزء ميباشند را، بيان كنيد.

نام چند تن از كسانيكه به اجتهادي بودن نام سورهها معتقدند را ذكر كنيد.

در مورد توقيفي بودن آيات قرآن كريم، آيا نام سورههاي قرآن نيز توقيفي است يا اجتهادي؟

قرائت شاذ چگونه قرائتي است؟ آيا قرائت شاذ صحيح است، چرا؟

مراد از الامر در آية 18 سورة جاثيه چيست؟

لطفاً آدرس آياتي را كه دربارة نماز آمده بنويسيد؟

چگونه بايد از حقي كه از بين رفته دفاع كرد، به ويژه اگر حق به يتيم مربوط باشد; قرآن مجيد در اينباره چه ميفرمايد؟

چه وقت ما به معناي آن چه و چه موقع به معناي چيست ميآيد; هم چنين مَن چه زماني به معناي آن كه و چه وقت به معناي كيست ميآيد؟ لطفاً در صورت امكان براي همةموارد، نمونة قرآني ذكر كنيد.

  1. 2801 از 4632