مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

1-اگر در ماه رمضان در صبح عمل زناشوئي انجام دهيم چند روز روزه قضا و كفاره دارد ؟
ين جانب نظامي هستم كه در ماه مبارك رمضان حسب دستور مافوق خود از شهر شاهرود به شهر سمنان سفر مي كنم ، ضمن اينكه دائم السفر نمي باشم آيا روزه ام باطل است ياخير؟ لطفاً جواب رابا ذكر علت عنايت فرماييد.
- چهار ماه حرام كدامند ؟
أنا فتاة من الجزائر منذ مدة أحاول دراسة التاريخ الإسلامي و أردت في بداية بحثي أن أبدأ بسيرة الرسول عليه الصلاة و السلام و علي أهل بيته و لكن اصطدمت بتاريخ لا يذكر سلالة النبي عليه و عليهم الصلاة و السلام. ثم يشاء القدر أن يقع بين يدي كتب للشيعة ، فقرأت بعقلية ذلك الإنسان المتعصب ، الذي له فكرة مسبقة لا يريد معرفة الحقيقة. و بقيت علي منهجي أن الشيعة يريدون خلق دين جديد و هم بعيدون عن هذا الدين كل البعد. سنة مرت علي هذا الحال ، و يقع بين يدي مرة أخري كتاب معرفة القرآن للكاتب مرتضي المطهري لم أقرأ في حياتي مثله ، طريقة تحليله ، وأفكاره نابعة من القرآن، أما الكتاب الثاني فهو « الإمام الخميني و 17 شهريور » . أدركت شيء واحد أننا نحن المسلمين الذين نقول أننا أهل السنة ظلمنا هذا الرجل العظيم رحمه الله و اسكنه فسيح جنانه. ثم وصلني كتاب « مفاتيح الجنان » للشيخ عباس القمّي رحمه الله ، أرقي وأعظم الدعوات ، لو قرأه أي إنسان لا أدرك أن هذا الكلام ليس بكلام المخلوقين مثلنا بل هو كنز وسّر الرسول عليه الصلاة و السلام وما هذا الكنز إلا سلالة النبي الكريم. أهل بيته عليهم الصلاة و السلام ، الذي فرطنا فيه.
رابعا
ـ أريد أن أقرأ التاريخ من جديد فبما تنصحني ، مع العلم انه لا يوجد كتب هنا في بلادي إلا الكتب التي تعظم تاريخ مزيف ، و وسيلتي الوحيدة هي انترنيت.
1 ـ كيف يصبح الإنسان تقّي و صالح ؟
2 ـ هل أنا مذنبة إذا لم أدعو الناس ، مع العلم أنني في بلد سني 98 % ؟
آيا بيرون آمدن آب مشكوك، مبطل روزه است؟
آيا بادي كه از جلوي زن ها خارج مي شود وضو را باطل مي كند؟
حكم نماز كسي كه دچار باد معده است چيست؟
آيا حركت باد معده باعث باطل شدن وضو مي شود؟
براي مرده چه چيزهايي را ميتوان در قبر يا در كفن گذاشت؟

حكم ازدواج موقت ( متعه ) بوسيله آياتي نظير آيات ذيل نسخ شده است . الف : و الذين هم لفروجهم حافظون الا علي ازواجهم او ما ملكت ايمانهم 000 ( مومنون / 7 )ب : يا ايها النبي اذا طلقتم النساء فطلقوهن لعدتهن ( طلاق / 1 )ج : و المطلقات يتربصن بانفسهن ثـلاثـه قروء 000 ( بقره / 228 )و نيز نقل شده است كه رسول خدا (ص ) در سال فتح مكه يا حجه الوداع , متعه راحرام كرده اند .
بـرخـي از اهـل سـنـت مـعتقدند كه جواز ازدواج موقت براي آن صادر شد كه به تدريج جلوي زنا گرفته شود همانگونه كه تحريم قمار , شراب به تدريج صورت گرفت .
در صحيح بخاري آمده است ، متعه را خود پيامبر(صلي الله عليه وآله) منع كرد اما در جاي ديگر ذكر شده است كه عمر متعه را منع نموده است .كدام يكي از دو حرف واقعيت دارد. در استدلالتان هم از منابع اهل سنت و هم از منابع شيعه استفاده كنيد.
  1. 4254 از 4632