-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:1618 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

كشور ما ايران و مردم و رهبران آنان سال ها است كه از مردم فلسطين حمايت مي كنند، ولي مسئولان و مردم فلسطين با آن همه كشتاري كه دادند، با اسرائيلي ها صلح مي كنند. آيا اين دليل بر صحت حرف اسرائيلي ها نيست؟ مردم فلسطين (ابومازن و عرفات) بارها بعد از صلح، ايران را عامل نا آرامي معرفي كرده اند. مگر اين دو نمايندة مردم نيستند؟

مسئولان و رهبران جمهوري اسلامي ايران از آغاز انقلاب تا كنون از آرمان هاي فلسطين حمايت كرده اند و خواهند كرد، چون با توجه ايدئولوژي اسلام، اين نوع حمايت ها وظيفة هر مسلمان و بلكه هر انساني است تمامي دولت هاي اسلامي نيز وظيفه دارند از آنان حمايت كنند. همان گونه كه خواندن نماز واجب است، حمايت از مظلوم و مبارزه با ظالم نيز واجب است. در اين سخن ترديدي نيست.

امّا مرقوم داشته ايد: مردم فلسطين با آن همه كشتاري كه دادند، با اسرائيلي ها صلح مي كنند.

صلح كه چيز زشتي نيست، توجه داشته باشيد صلح مبتني بر عدالت و رعايت حقوق افراد، عنصر ارزشي بوده و غير از ذلت است. صلح آري، ولي ذلت نه. اسلام به مسلمان سفارش مي كند با فراهم شدن شرايط، صلح نمايند و در غير اين صورت با دشمنان نبرد كنند.

پيامبر اكرم(ص) در حديبيه با كفار قريش صلح كرد، ولي در بدر و اُحد با آنان جنگيد. اختلافي كه گاهي بين مسئولان فلسطيني است، نيز بين حاميان ملت فلسطين پديد مي آيد، نه به جهت اين است كه برخي صلح را مي پذيرند و برخي نمي پذيرند. اگر صلح به جا باشد، ذلت نباشد، رعايت حقوق همگان در آن باشد، مصلحت مردم در آن باشد، همه آن را مي پذيرند. اختلاف در اين است كه كشور غاصب كه مثلاً 50% را اشغال كرده، مي گويد (آن هم گاهي به دروغ و با بهانه تراشي) من 5% را مي دهم. طرف مقابل بعضي مي گويند، همين هم خوب است و از هيچي بهتر است و بعضي مي گويند ما تمام 50% را حق خودمان را مي خواهيم. آيا اين دليل بر درست بودن كار اسرائيلي ها است؟

همه رهبران فلسطيني و حاميان آنان در هدف و استراتژي (كه عبارت است از تشكيل دولت فلسطين و رهايي سرزمين هاي اسلامي از اشغال بيگانگان، مراجعت آوارگان فلسطين به خانه و كاشانة خود و جبران حقوق پايمال شده فلسطينيان هم عقيده اند، منتهي گاهي آمريكا كه متحد اسرائيل است، در لباس دوست و با يك تقشه و تاكتيك شيطاني وارد مي شود و خود را ميانجي مي كند. برخي به شيطنت آمريكا توجه ندارند و با آن موافقت مي كنند و برخي ديگر با توجه به آن به مخالفت ميپردازند. اگر در بين مدافعان انتفاضة فلسطين اختلافي وجود دارد، در همين نوع است. اين نوع اختلافات در تاكتيك و روش مبارزه است، نه در استراتژي آن. اتفاقاً الان كه پاسخ سؤال شما را مي نويسيم، هم ابومازن و هم عرفات به شكست حركت هاي به ظاهر اصلاحي آمريكا اعتراف كرده اند، و به نادرسي راهي كه در پيش گرفته اند، پي برده اند. ابومازن استعفا داده است و رژيم اشغالگر قدس براي تبعيد ياسر عرفات در حال رايزني است. سه حركت به ظاهر صلح خواهانه را آمريكا در دستور كار خود قرار داد و هر سه با شكست رو به رو شد: يكي پيمان كمپ ديويد به رهبري جيمي كارتر، ديگري پيمان اسلو به رهبري بيل كلينگتون، و سومي نقشة راه به رهبري جرج بوش و با مرور زمان و با كارشكني هاي اسرائيل نادرستي هر سه ثابت شده است. و بر مردم فلسطين معلوم شد كه در همة اين موارد آمريكا نه براي نجات فلسطين بلكه براي نجات اسرائيل اين نقشه ها را پي ريزي كرد. جمهوري اسلامي ايران با دور انديشي كه داشت، از پيش اين نقشه ها را محكوم به شكست معرفي كرد كه به جهت طولاني بودن پاسخ از توضيح آن پرهيز مي كنيم.











مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.