-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:1676 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

اين كه گفته ميشود سادات اگر معصيت كنند، هنگام مرگ پاك ميشوند، حقيقت دارد؟

دليلي براي صحت اين سخن نيست و روايتي كه ناظر به اين معني باشد نيافتيم، بلكه ظاهر روايات خلاف آن را ميرساند. معصيت از هر كس سر بزند، مستحق كيفر و مجازات است و فرقي بين سادات و غير سادات نيست. هيچ تضميني از سوي خدا براي ورود سادات يا گروه خاصي به بهشت صورت نگرفته و اين مقتضاي عدالت خداوند است. آن چه معصيت را پاك ميكند، توبه است. اگر كسي كه موفّق به توبه شود، خداوند او را ميآمرزد، چه سيد باشد و چه نباشد. اگر توبه نكند، بايد پاسخ گو باشد. طاووس يماني ميگويد: امام سجادعليهالسلام را ديدم كه به مناجات ميپرداخت و اشكها ميريخت. به او گفتم: اي پسر پيامبر! اين زاري و بي تابي چيست؟ پدر تو حسين و مادر تو فاطمه و جد تو رسول خدا است، يعني چرا با اين نسب شريف در وحشت هستيد؟ حضرت فرمود: نسب را كنار بگذار. خدا بهشت را براي كسي آفريده است كه مطيع باشد، هر چند غلامي سياه چهره باشد و آتش را آفريده است براي كسي كه نافرماني نميكند، حتماً اگر آقازادهاي از قريش باشد. مگر نشنيدهاي سخن خداي تعالي را: وقتي كه در صور دميده شود، نسبها منتفي است و از يكديگر پرسش نميكنند. به خدا قسم! فردا تو را سود نميدهد مگر عمل صالحي كه امروز پيش ميفرستي. رسول اكرمصلي الله وعليه وآله پس از فتح مكه بالاي تپه صفا رفته، فرياد كرد: اي پسران هاشم و عبدالمطلب! بحارالانوار، ج 46، ص 82.

من فرستاده خدا به سوي شما هستم. من دلسوز شما هستم. نگوييد كه محمد از ماست. به خدا! از ميان شما يا غير شما تنها پرهيزكاران دوستان من اند و بس. مبادا روز قيامت بياييد، در حالي كه شما دنيا را بر دوش بكشيد و ديگران آخرت را.

همان، ج 21، ص 111.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.