-نام پدر و مادر حضرت مريم چيست؟

(23841)
-در هنگام فاتحه خواندن حتماً بايد دعاي اللّهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات را بگويند و بعد سوره حمد و توحيد را بخوانندّ آيا در غير اين صورت فاتحه خواندن درست نيست؟

(13189)
-پيامبري كه پدر داشت امّا مادر نداشت , چه كسي بود؟

(10889)
-خوش صداترين پيامبر چه نام داشته است؟

(5657)
-چرا خداوند به ابراهيم((عليه السلام)) لقب خليل الله را عطا كرد؟
(2599)
-بعضي مي گويند: حضرت ابراهيم در روز سيزده بدر كه مردم به بيرون شهر رفته بودند, بت هارا شكست و مي گويند: درست نيست در اين روز به بيرون شهر برويم ; آيا اين گفته درست است ؟

(1829)
-چرا نام پيامبر قوم لوط، لوط بوده ، مگر نه اين كه نام انبياي الهي با مسمي بوده و كامل و زيبا؟توضيح دهيد معنا و مفهوم لوط چيست؟

(1791)
-چرا حضرت داوود با اين كه از پيامبران اولوالعزم نبود، داراي كتاب زبور بوده است؟

(1436)
-علت حرام و گناه بودن غيبت چيست؟ چرا دين اسلام بر اين موضوع حساس ميباشد و به شدت از آن نهي ميكند؟

(1250)
-آيا كتاب زبور داود به زبان فارسي موجود است ؟

(1063)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:27657 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

نظر اسلام به طور كلي درباره استفاده و تمتع از مظاهر زندگي و لذايذ مادي چيست؟

يكي از اساسي​ترين برنامه​هاي اسلامي كه آن را به صورت يك «آيين زنده و جاودان» كه براي عموم جهانيان قابل عمل است درآورده، موضوع «رعايت اعتدال» و «جلوگيري از افراط و تفريط» در همه چيز است. اسلام افراط و تفريط رانشانه «جهل» و رعايت اعتدال و ميانه روي را نشانه «علم» ميداند. چنانكه در يكي از كلمات قصار پيشواي بزرگ اسلام علي (ع) ميخوانيم لا تَجِدُ الْجاهِلُ الّا مُفْرِطاً اَوْ مُفْرِّطا [نادان هميشه يا در طرف افراط است يا در طرف تفريط] يا چنان تند مي رود كه از هدف گذشته و آن طرف هدف قرار مي گيرد يا آن قدر كند مي رود كه به هدف نمي رسد. اسلام در موضوع خواب، خوراك، پوشاك، استراحت و تفريح و خلاصه استفاده از لذايذ دنيا و مواهب حياتي، اين اصل را كاملاً رعايت كرده و جنبه هاي افراط و تفريط آن را نكوهش كرده است. اسلام مي گويد هيچ گونه منافاتي ميان تقوي و پرهيز از گناهان و تهذيب نفس و تحصيل ملكات و فضائل اخلاقي و سير و سلوك الي الله، بااستفاده از نعمتهاي خدا در اين جهان (به طور اعتدال) نيست. بلكه مي​گويد منظور اصلي خداوند متعال از آفرينش اين نعمتها بندگان با ايمان او بوده​اند «قُلْ مَنْ حَرَّمَ زينَةَ اللهُ الَّتي اَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّيِباتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِيَ لِلَذينَ آمَنوُا فِي الْحَيوةِ الدُّنْيا خالِصَةَ يَوْمَ الْقِيامَةِ» اعراف/30 [بگو چه كسي زينتهايي را كه خدا براي بندگانش آفريده و روزيهاي پاكيزه را بر آنها حرام كرده است، بگو آنها، مال مردم با ايمان در اين دنياست و در قيامت فقط در اختيار آنها خواهد بود]. ولي چون از نظر اسلام زندگي و حيات اين دنيا به طور كلي مقدمه آخرت و وسيله نايل شدن به كمالات معنوي و سعادت جهان ديگر است، بهره برداري از لذايذ مادي را تا حدي تجويز مي كند كه يا انسان را در راه كمال كمك كند، يا لا اقل با آن منافاتي نداشته باشد. لذا اسلام با علاقه زياد به لذايذ مادي و غرق شدن در شهوات كه دل را مي​ميراند و انسان رااز هدف اصلي آفرينش، يعني تحصيل كمالات معنوي باز مي دارد، به شدت مبارزه كرده است.








جلوه حق


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.