-در هنگام فاتحه خواندن حتماً بايد دعاي اللّهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات را بگويند و بعد سوره حمد و توحيد را بخوانندّ آيا در غير اين صورت فاتحه خواندن درست نيست؟

(12761)
-نام پدر و مادر حضرت مريم چيست؟

(11212)
-پيامبري كه پدر داشت امّا مادر نداشت , چه كسي بود؟

(8490)
-خوش صداترين پيامبر چه نام داشته است؟

(4624)
-چرا خداوند به ابراهيم((عليه السلام)) لقب خليل الله را عطا كرد؟
(2446)
-چرا نام پيامبر قوم لوط، لوط بوده ، مگر نه اين كه نام انبياي الهي با مسمي بوده و كامل و زيبا؟توضيح دهيد معنا و مفهوم لوط چيست؟

(1503)
-بعضي مي گويند: حضرت ابراهيم در روز سيزده بدر كه مردم به بيرون شهر رفته بودند, بت هارا شكست و مي گويند: درست نيست در اين روز به بيرون شهر برويم ; آيا اين گفته درست است ؟

(1347)
-چرا حضرت داوود با اين كه از پيامبران اولوالعزم نبود، داراي كتاب زبور بوده است؟

(1148)
-علت حرام و گناه بودن غيبت چيست؟ چرا دين اسلام بر اين موضوع حساس ميباشد و به شدت از آن نهي ميكند؟

(953)
-آيا كتاب زبور داود به زبان فارسي موجود است ؟

(834)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:28570 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

شب اول قبر چگونه شبي است؟
شب اول قبر، اولين شبي است كه روح از بدن مفارقت كرده است اما در مورد كيفيت آن: فشار قبر در اين قبر خاكي رخ نمي دهد؛ بلكه در جايي است كه روح در آن قرار دارد. براي فهم اين مطلب، توجه به عالم خواب بسيار راهگشا است. وقتي شخصي ده ها حادثه تلخ و شيرين را در خواب مشاهده مي كند، حقيقتاً متأثر و يا خوشحال مي شود؛ حال آن كه جسم او در جاي خود ثابت است. فشار قبر و عذاب هاي آن نيز، در حقيقت از آن روح است و در عالمي ديگر صورت مي گيرد. هم چنين گفتني است آن قبري كه باغي از باغ هاي بهشت و يا حفره اي از حفره هاي دوزخ است، اين قبر خاكي نيست... . در رابطه با مساله فشار و عذاب قبر ابتدا بايد مفهوم واقعي آن را شناخت و سپس فلسفه آن را كاويد. دقت در متون ديني به اين نكته راهبر است كه مقصود از فشار قبر اين نيست كه در اين قبور خاكي محسوس - كه جزئي از عالم ماده است - فشاري بر بدن مادي انسان ها وارد مي شود. بلكه مقصود از قبر دربسياري از روايات عالم برزخ است و مقصود از «فشار» عذاب خاصي است كه انسان درآن عالم متناسب با كنش هاي خود مي بيند. در رابطه با فلسفه اين عذاب ها بايد گفت: سراي آخرت - كه اولين مرتبه آن عالم برزخ است - منشاء ظهور ملكات و تجسم اعمال آدمي است. در آن جهان هر كس با سرمايه اعتقاد و عمل و كردار دنيايي خويش زيست مي كند. اعتقادات، ملكات و اعمال صحيحه و فاضله حقايقي نوراني هستند كه چهره ملكوتي شان نعمات گوناگون بهشتي است. در مقابل پندارها و كنش هاي باطل و ملكات رذيله حقايقي ظلماني و ناري اند كه باطن و ملكوتشان عذاب ها و فشارهاي دوزخي هستند. همين كه آدمي از اين جهان رخت بربست با همان سرمايه اي كه اندوخته زندگي خواهد كرد و در دوزخ سيئات يا نعيم حسنات قرار خواهد گرفت. از طرف ديگر عذاب قبر (عالم برزخ) براي برخي از موءمنان مبتلا به بعضي معاصي نعمت است؛ زيرا مدتي متناسب با كميت و كيفيت گناه در عذابند و هرگاه ميزان لازم از عذاب را چشيدند از آن خارج گشته و با لطف خداي سبحان آمادگي ورود به بهشت را مي يابند. صدوق مي گويد: علت فشار و عذاب قبر چه بسا كفاره گناهاني است كه وي در دنيا مرتكب شده و گرفتاري هاي دنيوي و مرض ها و سختي جان سپردن نتوانسته كفاره كامل گناهان باشد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.