-در هنگام فاتحه خواندن حتماً بايد دعاي اللّهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات را بگويند و بعد سوره حمد و توحيد را بخوانندّ آيا در غير اين صورت فاتحه خواندن درست نيست؟

(12761)
-نام پدر و مادر حضرت مريم چيست؟

(11212)
-پيامبري كه پدر داشت امّا مادر نداشت , چه كسي بود؟

(8490)
-خوش صداترين پيامبر چه نام داشته است؟

(4624)
-چرا خداوند به ابراهيم((عليه السلام)) لقب خليل الله را عطا كرد؟
(2446)
-چرا نام پيامبر قوم لوط، لوط بوده ، مگر نه اين كه نام انبياي الهي با مسمي بوده و كامل و زيبا؟توضيح دهيد معنا و مفهوم لوط چيست؟

(1503)
-بعضي مي گويند: حضرت ابراهيم در روز سيزده بدر كه مردم به بيرون شهر رفته بودند, بت هارا شكست و مي گويند: درست نيست در اين روز به بيرون شهر برويم ; آيا اين گفته درست است ؟

(1347)
-چرا حضرت داوود با اين كه از پيامبران اولوالعزم نبود، داراي كتاب زبور بوده است؟

(1148)
-علت حرام و گناه بودن غيبت چيست؟ چرا دين اسلام بر اين موضوع حساس ميباشد و به شدت از آن نهي ميكند؟

(953)
-آيا كتاب زبور داود به زبان فارسي موجود است ؟

(834)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29037 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

رابطه دنياي حرام و آخرت چيست؟
هويت و حقيقت رابطه دنيا و آخرت، رابطه عينيّت است نه رابطه صرف اعتبار و قراردادي، باين معنا كه ميان اعمال صالح و ايمان با سعادت اخروي، و ميان كفر و گناه (به تعبيري دنياي حرام) با شقاوت اخروي روابط قرار دادي صرف نيست كه بتوان با قراردادي ديگر، آن را تغيير داد و هيچ ارتباط تكويني و حقيقي بين آنها نباشد و مقصود از آياتي كه در آنها تعابير دال بر روابط قراردادي به كار رفته مانند تجارت يا خريد و فروش يا مزد و اجر و كيفر و امثال اينها به قرينه آيات فراواني كه مي فرمايد انسان آنچه را انجام داده است مي بيند و جزايش همان عملش مي باشد اين تعابير براي تقريب به ذهن و سهولت فهم انسان است؛ بلكه رابطه دنيا (به معناي عام) يا به تعبير ديگر رابطه اعمال و اعمال صالح با سعادت و كفر و گناه با شقاوت اخروي، نوعي رابطه عينيّت است به اين معني كه اعمال انسان در آخرت به صورت ملكوتي نمودار مي شود و آن وجود ملكوتي عين عمل و پاداش و كيفر اخروي است. براي نمونه آياتي كه به اين حقيقت دلالت دارد عبارتند از: 1. {A{/Bوَ ما تُقَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ مِنْ خَيْرٍ تَجِدُوهُ عِنْدَ اَللَّهِ {w7-15w}{I2:110I}*/}A}{M؛ و هر كاري كه براي خويش فرستيد آن را نزد خدا مي يابيدM}، {V(سوره بقره، آيه 110)V}. 2. {A{/Bيَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُحْضَراً وَ ما عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَيْنَها وَ بَيْنَهُ أَمَداً بَعِيداً{w1-22w}{I3:30I}/}A}{M؛ روزي كه هر كس هر كار خيري را كه انجام داده است حاضر مي يابد و آنچه از كار زشت كه انجام داده است دوست كه كاش بين او و عمل زشتش فاصله اي دور باشدM}، {V(سوره آل عمران، آيه 30)V}. 3. {A{/Bفَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ وَ مَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ {w1-13w}{I99:8-7I}/}A}{M؛ هر كس به سنگيني ذرّه كار نيك انجام دهد آن را مي بيند و هر كس به اندازه سنگيني ذرّه اي كار بد انجام دهد آن را مي بيندM}، {V(سوره زلزال، آيه 8 - 7)V}. 4. {A{/Bإِنَّ اَلَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوالَ اَلْيَتامي ظُلْماً إِنَّما يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ ناراً{w1-11w}{I4:10I}/}A}{M؛ كساني كه اموال يتيمان را ظالمانه مي خورند همانا آتش در شكمهاشان فرو مي برندM}، {V(سوره نساء، آيه 10)V}. و از نگاه ديگر اگر بخواهيم رابطه دنياي حرام و آخرت را بدانيم، اين رابطه بر اساس دشمني و ناسازگاري و جدايي استوار است. چنانكه امام علي(ع) در نهج البلاغه مي فرمايد: دنياي حرام و آخرت، دو دشمن متفاوت و دو راه جدا از يكديگرند پس كسي كه دنيا پرست باشد و به آن عشق ورزد به آخرت كينه ورزد و با آن دشمني خواهد كرد و آن دو (دنياي حرام و آخرت) همانند شرق و غرب از هم دورند و رونده به سوي آن دو هرگاه به يكي نزديك شود از ديگري دور مي گردد و آن دو همواره به يكديگر زيان رسانند، {V(نهج البلاغه، قصار الحكم، شماره 103)V}. بنابراين رابطه دنياي حرام با آخرت، بر دشمني و جدايي بنا شده است و بطور كلي رابطه دنيا (به معناي عامش) با آخرت رابطه عينيت است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.