-در هنگام فاتحه خواندن حتماً بايد دعاي اللّهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات را بگويند و بعد سوره حمد و توحيد را بخوانندّ آيا در غير اين صورت فاتحه خواندن درست نيست؟

(12752)
-نام پدر و مادر حضرت مريم چيست؟

(11181)
-پيامبري كه پدر داشت امّا مادر نداشت , چه كسي بود؟

(8475)
-خوش صداترين پيامبر چه نام داشته است؟

(4622)
-چرا خداوند به ابراهيم((عليه السلام)) لقب خليل الله را عطا كرد؟
(2444)
-چرا نام پيامبر قوم لوط، لوط بوده ، مگر نه اين كه نام انبياي الهي با مسمي بوده و كامل و زيبا؟توضيح دهيد معنا و مفهوم لوط چيست؟

(1502)
-بعضي مي گويند: حضرت ابراهيم در روز سيزده بدر كه مردم به بيرون شهر رفته بودند, بت هارا شكست و مي گويند: درست نيست در اين روز به بيرون شهر برويم ; آيا اين گفته درست است ؟

(1344)
-چرا حضرت داوود با اين كه از پيامبران اولوالعزم نبود، داراي كتاب زبور بوده است؟

(1147)
-علت حرام و گناه بودن غيبت چيست؟ چرا دين اسلام بر اين موضوع حساس ميباشد و به شدت از آن نهي ميكند؟

(950)
-آيا كتاب زبور داود به زبان فارسي موجود است ؟

(833)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29039 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

در زمان ظهور جهان بايد پر از ظلم شود و از طرفي ما بايد خود را اصلاح نمائيم آيا اين تناقض ندارد؟
انتظار فرج حضرت حجت(ع) و آرزو و اميد و دل بستن به آينده دو گونه است. انتظاري كه سازنده و نگهدارنده و تعهد آور است نيرو آفرين و تحرك بخش است به گونه اي است كه مي تواند نوعي عبادت و حق پرستي شمرده شود. و انتظاري كه گناه است و ويرانگر است اسارت بخش و فلج كننده است و نوعي اباحيگري بايد محسوب گردد. اين دو نوع انتظار فرج حضرت ولي عصر(ع) معلول دو نوع برداشت از ظهور حضرت مهدي(ع) است. انتظار ويرانگر: كه برداشت قشري از مردم از مهدويت و قيام و انقلاب مهدي موعود اين است كه صرفاً ماهيت انفجاري دارد فقط و فقط از گسترش و اشاعه و رواج ظلمها و تبعيضها و اختناقها و حق كشي ها و تباهيها ناشي مي شود، نوعي سامان يافتن است كه معلول پرشان شدن است. در اين نوع انتظار فرج حضرت مهدي(ع) كه منجر به تعطيل حدود و مقرّرات اسلامي شود به هيچ وجه با موازين اسلامي و قرآني وفق نمي دهد. و اين انتظار ويرانگر مقبول نيست. 2. انتظار سازنده: عدّه اي از آيات قرآن كريم استفاده مي شود كه ظهور حضرت مهدي(ع) حلقه اي است از حلقات مبارزه اهل حق و اهل باطل كه به پيروزي اهل حق منتهي مي شود در اين نوع انتظار هر فرد بايد هم خودش صالح باشد و هم زمينه اصلاح را در حد توان فراهم نمايد. {A{/Bوَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي اَلزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ اَلذِّكْرِ أَنَّ اَلْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ اَلصَّالِحُونَ {w1-13w}{I21:105I}/}A}، {V(سوره انبياء/105)V}. بنابراين انتظار ظهور مهدي(ع) بدين معنا نيست كه احكام و حدود اسلامي تعطيل بشود و ظلم رواج داشته باشد تا حضرت تشريف بياورند بلكه انتظار مثبت و سازنده لازم است كه زمينه را براي ظهور آنحضرت فراهم مي كند. براي آگاهي بيشتر ر.ك: 1. قيام و انقلاب مهدي(ع)/استاد شهيد مرتضي مطهري. 2. امام مهدي و منتظران/محمدحسين صفارزاده. رواياتي كه خبر از پر شدن جهان از ظلم در دوران ظهور مي دهد بيانگر اين حقيقت است كه شرايط جهان در دوران غيبت چنين است و ما موظف به ايجاد اين شرايط نيستيم. بلكه ما موظف به اصلاح و آماده سازي خود هستيم هر چند در دوران ظهور وضعيت دنيا اينگونه است كه ظلم و بيداد جهان را فراگرفته است. ناگفته معلوم است كه معناي فراگيري ظلم و جور اين نيست كه همه انسانها ظالم هستند در تعابير عرفي هم بسيار رايج است كه حكم مربوط به غالب موارد را به كل افراد نسبت مي دهيم مضافاً به اين كه اساساً ظلم مورد نظر در روايات ظهور شايد، ظلم و ستم حكومت ها باشد نه افراد چرا كه با توجه به ساير روايات در دوران ظهور انسان هاي زيادي انتظار ظهور منجي را مي كشند و جهان تشنه نجات دهنده است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.