-نام پدر و مادر حضرت مريم چيست؟

(20253)
-در هنگام فاتحه خواندن حتماً بايد دعاي اللّهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات را بگويند و بعد سوره حمد و توحيد را بخوانندّ آيا در غير اين صورت فاتحه خواندن درست نيست؟

(13080)
-پيامبري كه پدر داشت امّا مادر نداشت , چه كسي بود؟

(9727)
-خوش صداترين پيامبر چه نام داشته است؟

(5285)
-چرا خداوند به ابراهيم((عليه السلام)) لقب خليل الله را عطا كرد؟
(2538)
-چرا نام پيامبر قوم لوط، لوط بوده ، مگر نه اين كه نام انبياي الهي با مسمي بوده و كامل و زيبا؟توضيح دهيد معنا و مفهوم لوط چيست؟

(1660)
-بعضي مي گويند: حضرت ابراهيم در روز سيزده بدر كه مردم به بيرون شهر رفته بودند, بت هارا شكست و مي گويند: درست نيست در اين روز به بيرون شهر برويم ; آيا اين گفته درست است ؟

(1547)
-چرا حضرت داوود با اين كه از پيامبران اولوالعزم نبود، داراي كتاب زبور بوده است؟

(1333)
-علت حرام و گناه بودن غيبت چيست؟ چرا دين اسلام بر اين موضوع حساس ميباشد و به شدت از آن نهي ميكند؟

(1089)
-آيا كتاب زبور داود به زبان فارسي موجود است ؟

(943)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29063 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

اگر مخفي بودن زمان قيامت براي تنبه نفوس است در اينحال با اعتقاد به ظهورحضرت كه قبل از قيامت است تناقض صورت نمي گيرد؟
براي آن كه مجموعه عظيم جهان هستي و تدبير متقن و حكيمانه ي آن به پوچ انگاري و بي هدفي، منتهي نشود، ضروري است كه اين پرده ي ظاهري نمايش كه خود نظام متحول و متغيري است، به صحنه با نظام ثابت و باقي منتهي شود. در عالم باقي فوق، آثار صلاح و فسادي كه سرشت و فطرت انسان بر آن نهاده شده بود، آشكار گردد. بديهي است در غير اين صورت، آنچه كه در فطرت انساني به وديعه گذارده شده بود، فاقد هر گونه وقوع عيني و خارجي خواهد بود. 2) قرآن كريم، در مورد اصل وقوع قيامت، با قاطعيت سخن گفته است. به عنوان مثال در آيه ششم سوره ذاريات پس از چهار سوگند مي فرمايد: {/Bإِنَّما تُوعَدُونَ لَصادِقٌ وَ إِنَّ اَلدِّينَ لَواقِعٌ {w1-7w}{I51:6-5I}/}: [آري سوگند به همه ي اين ها] كه آنچه به شما وعده داده شده است، قطعا راست است و بدون شك جزاي اعمال واقع شدني است. سوگندهائي هم كه در آغاز اين سوره آمده با نتيجه اين قسم ها; يعني آيه ششم و هفتم، تناسب روشني دارد. چرا كه حركت ابرها و نزول باران ها و در نتيجه زنده شدن زمين هاي مرده، خود صحنه اي از قيامت و معاد را در اين دنيا نشان مي دهد. 3) از نشانه هاي جدي سخن گفتن قرآن از وقوع قيامت، كه با كساني كه درباره آن ترديد دارند با لحني تهديدآميز سخن گفته است. به دو نمونه از اين برخورد قرآن توجه كنيد: الف) (({/Bقُتِلَ اَلْخَرَّاصُونَ اَلَّذِينَ هُمْ فِي غَمْرَةٍ ساهُونَ يَسْئَلُونَ أَيَّانَ يَوْمُ اَلدِّينِ {w1-11w}{I51:12-10I}/}; مرگ بر دروغگويان، همان ها كه در جهل و غفلت فرو رفته اند و پيوسته سئوال مي كنند روز جزا چه زماني است؟))، (ذاريات / 12). ب) (({/Bوَ سَيَعْلَمُ اَلَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ {w17-23w}{I26:227I}/}; و بزودي آنان كه ستم كردند مي دانند كه بازگشتشان به كجاست))، (شعراء / 227). 4) با ترسيم مختصري از آيات قرآن درباره وقوع قيامت و معاد، به متن سئوال شما كه با ارتباط ميان مسأله ظهور امام زمان(ع) و وقوع قيامت، نتيجه گرفته بوديد پس قطعا قبل از ظهور ولي عصر(عج) قيامت نخواهد بود مي گوئيم; اولا اين دو مسأله هيچ ربطي به هم ندارند. چرا كه پس از مرگ انسان ها، مسأله حسابرسي شروع مي شود. گر چه مي شود گفت يك بازداشت موقت است تا در نهايت، به زندان دائم منتقل شود. اما بالاخره، بعد از مرگ، شخص بايد حساب و كتاب پس بدهد. هر چند حساب و كتاب مقدماتي. بنابراين، مسأله نامشخص بودن زمان گرفتار شدن به ساختار عدل الهي هم چنان به اعتبار خود باقي است. ثانيا، موضوع معلوم نبودن زمان ظهور امام زمان(عج)، خود عامل تنبهي است براي انسان ها. چرا كه مقتضاي اين عدم تعيين، آن است كه آدميان، هر آن وقوع آن را احتمال دهند و لذا به گونه اي زندگي كنند كه شرايط الحاق به اصحاب آن بزرگوار را در خود ايجاد كنند و نيز بيم آن داشته باشند كه نكند جزء افرادي باشند كه در جريان جهاد عدالت خواهانه آن حضرت، پايمال شوند. از پيامبر گرامي اسلام درباره زمان ظهور امام زمان سئوال شد فرمودند: مثله مثل الساعه {/Bلا يُجَلِّيها لِوَقْتِها إِلاَّ هُوَ، ثَقُلَتْ فِي اَلسَّماواتِ وَ اَلْأَرْضِ، لا تَأْتِيكُمْ إِلاَّ بَغْتَةً{w11-24w}{I7:187I}/}; زمان ظهور آن حضرت، مثل زمان وقوع قيامت است; زمان آن را فقط خدا مي داند و به طور ناگهاني هم واقع خواهد شد))، (بحارالانوار، ج 51،

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.