-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)
-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:36948 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:9

چه نيازي به علي((عليه السلام)) داريم؟
علي((عليه السلام)) يكي از دوازده امامي است كه رسول گرامي در حق آنان فرمودند كه دين خداوند دائماً پا برجاست مادامي كه دوازده امام بعد از ايشان مي آيند و همگي از قريش هستند.
«عن انس قال رسول الله((صلي الله عليه وآله)): لن يزال هذا الدين قائماً اب الي اثني عشر من قريش، فاذا هلكوا ماجت الارض باهلها(1).
روي مسلم عن جابر بن لمرة انّه سمع النبي((صلي الله عليه وآله)) يقول: لايزال الدين قائماً حتي تقوم الساعة او يكون عليكم اثنا عشرة خليفة كلّهم من قريش(2).
با توجّه به احاديث فوق، پيامبر اكرم((صلي الله عليه وآله)) ثبات دين را تا روز قيامت به بركت ائمه دوازده گانه اي مي داند كه تمام آنها از قريش هستند و عبارت «حتي تقوم الساعة; تا اينكه قيامت به پا شود» مؤيد اين معناست كه عمر آخرين آنها به قدري طولاني است كه تا قيامت مي رسد. گرچه اهل سنّت در اصل اين حديث هيچ شبهه اي ندارند; ولي براي پيدا كردن اين دوازده نفر به دست و پا افتادند و چون نمي خواستند به حق گردن بگذارند و اقرار كنند كه آن دوازده نقر همان دوازده امام معصومند، افراد متعددي را نام بردند كه گاهي تعداد آنها به 17 نفر مي رسيد و گاهي به 23 نفر. امّا اين معنا در احاديث ديگري از اهل سنّت مانند تذكرة الحفاظ ذهبي آورده شده: «الجويني عن عبدالله بن عبّاس، قال: قال رسول الله((صلي الله عليه وآله)) ان سيّدالنبين و علّي بن ابي طالب سيّدالوصين و انّ اوصيايي بعدي اثناعشر، اولهم علّي بن ابي طالب و آخرهم المهدي((عليه السلام))»(3).
در حديث ديگري فرمودند: «اولهم اخي علي بن ابيطالب و آخر هم ولدي المهدي الذي يملاها قطا و عدلا كما ملئت جوراً و ظلماً والذي ثعبني بالحقّ بشيراً ونذير الولم يبق من الدنيا الاّيوم واحد لطول الله ذلك اليوم حتّي يخرج فيه ولدي المهدي فينزل روح الله عيسي بن مريم فيصّلي خلفه و تشرق الارض بنور ربّها و يبلغ سلطانه المشرق و المغرب».
با نگاهي گذرا به احاديثي كه در كتب روايي هر دو گروه مي يابيم، پيامبر اكرم((صلي الله عليه وآله))علاوه بر احاديث غدير خم و احاديث وصايت و ساير احاديث، حضرت علي((عليه السلام)) را صريحاً به عنوان امام و خليفه بعد از خودش نصب كرده و فرموده اند تا زماني كه اين بزرگان برسند امور تكيه دارند، گمراهي و ضلالت در ميان دين و متدينين به وجود نمي آيد. پس حضرت علي((عليه السلام)) به عنوان سكاندار رهبري جامعه اسلامي بعد از رسول اكرم((صلي الله عليه وآله)) و حافظ و نگهبان شريعت موسي((عليه السلام)) مي باشد و وجه حاجت به امام علي((عليه السلام)) در بيان خود پيامبر روشن مي شود كه: «اني تارك نيكم الثقلين كتاب الله و عترتي اهل بيتي، ان تمسكتم بهما لن تضلوا ابداً; من شما را ترك مي كنم در حالي كه دو شيء گران قدر در ميان شما گذاشته ام كه اگر به هر دو تمسك كنيد هرگز گمراه نمي شويد». و عدم گمراهي در دست بردن بر آستان كتاب و عترت رسول گرامي است و حضرت علي((عليه السلام))و اولادش عدل قرآن و سبب هدايت مسلمين هستند.

(بخش پاسخ به سؤالات )

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.