-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42906 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيا رواياتي كه از ابي ابن كعب در فضيلتهاي مبالغه آميز تلاوت قرآن نقل شده، قابل اعتماد است؟
پاسخ قطعي اين پرسش، دشوار است، ولي از يك نكته نبايد غفلت كرد و آن اين كه روزگاري، دوستان نادان اسلام، به خيال خود، براي اين كه مردم را به خواندن قرآن تشويق نمايند؛ احاديثي حاكي از ثوابهاي زياد در خواندن سورههاي مختلف قرآن جعل ميكردند،و اين عمل را خدمت به قرآن ميپنداشتند! و به خيال خود، از اين رهگذر، مردم را به خواندن قرآن ترغيب مينمودند! بعيد نيست كه بسياري از روايات مزبور، از اين مقوله باشد چنانكه «نوح بن مريم» يكي از راويان اين گونه روايات، به اين معني اعتراف كرده است.
«نوح بن مريم»، از قول «عكرمه»از «ابن عباس» ثوابهائي براي قرائت سورههاي قرآن مجيد، نقل كرده است روزي از وي پرسيدند: چه كساني اين حديثها را از عكرمه، براي شما نقل كردهاند؟
گفت: هيچ كس!، من ديدم مردم سرگرم «فقه ابوحنيفه» و «مغازي ابن اسحاق» (مقصود، سيرة ابن اسحاق است كه ابن هشام سيرة معروف خود را از آن گرفته است.) شده و قرآن را فراموش كردهاند، لذا اين احاديث را جعل كردم تا مردم را به سوي كتاب آسماني، جلب كنم و نظرم از اين كار صرفا خدمت به اسلام و قرآن، و جلب خشنودي خدا بود!!. (لؤلؤ و مرجان/ 113)
اين اعتراف نشان ميدهد كه پارهاي از روايات مربوط به ثواب قرائت قرآن، روي پندار غلطي جعل شده و به هيچ وجه با واقعيت تطبيق نميكند.
مطلب ديگري كه اين معنا را تأييد مينمايد و پرده از انگيزة جعل اين احاديث، برميدارد داستان زير است: «موئل بن اسمعيل» ميگويد:
استاد حديثي، روايت مفصلي كه سند آن به «ابي بن كعب» منتهي ميشد، براي من نقل كرد كه در آن براي يك يك سورههاي قرآن، ثواب خاصي معين شده بود. من به استاد خود گفتم: اين حديث را از چه كسي شنيدهاي؟ گفت: از شخصي كه اكنون در «مدائن» زندگي ميكند.
پيش شخص مزبور، در مدائن رفته مدرك او را در نقل اين حديث پرسيدم، گفت: من اين حديث را از شخصي شنيدم كه اكنون در «واسط»به سر ميبرد.
نا گزير به سراغ او رفتم، او نيز گفت: از شخصي كه در «بصره» سكونت دارد شنيده است، براي تحقيق مطلب رهسپار بصره شدم، در آنجا شخص مورد نظر را يافتم، او نيز مرا به شخصي كه در «آبادان» ميزيست، ارجاع نمود.
وقتي كه در آبادان آن شخص را ديدم و جريان را براي او بازگو كردم، او دست مرا گرفت و به خانهاي برد، در داخل خانه گروهي از صوفيان را ديدم كه در اطراف پيرمردي حلقه زدهاند؛ راهنماي من، اشاره به پيرمرد كرد و گفت: من اين حديث را از اين شخص شنيدهام!
من تصور كردم مشكل حل شده و ثمرة زحمات خود را به دست آوردهام، ولي وقتي از او پرسيدم: اين حديث را از چه كسي شنيدهاي؟ با كمال صراحت گفت: از هيچ كس!
گفتم: از هيچ كس؟!
گفت: آري! آن گاه توضيح داد كه چون من ديدم مردم از تلاوت قرآن رو گردان شدهاند، براي اين كه آنها را به خواندن قرآن، تشويق نمايم اين حديث را جعل نمودم!! (لؤلؤ و مرجان/114 ـ 113)

: آية الله جعفر سبحاني
شخصيتهاي اسلامي شيعه ج 1 ـ 2

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.