-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42913 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

آيا بخشنامة خليفة دوم مبني بر ممنوعيت كتابت حديث با سيرة پيامبر سازگار بود؟
روشن ترين گواه بر اين كه پيامبر (ص) هرگز مردم را از نوشتن احاديث باز نداشته بود، وجود شورايي است كه در زمان خود عمر براي نوشتن احاديث تشكيل گرديد و ياران پيامبر در آن شوري طرفدار نوشتن احاديث پيامبر بودند، و خليفه يك ماه در اين زمينه به فكر و تدبر پرداخت و در آخرين جلسه شوري، نظر خود را چنين ابراز نمود:
«نظر من قبلاً اين بود كه احاديث پيامبر نوشته شود، ولي دو چيز مانع از اجراي اين تصميم گرديد:
1.پيش از شما گروهي كتابهايي را نوشتند و همين كار سبب شد كه كتاب خدا را ترك كنند.
2.نمي خواهم كتاب خدا را با چيزي آميخته كنم و يا آن را به كلام مخلوق مشتبه سازم.»
عذرهاي خليفه از حد پوزشهاي كودكانه تجاوز نمي كند، زيرا روزي كه پيامبر اكرم (ص) بدورد زندگي گفت، تمام آيات و سوره هاي قرآن مضبوط و شمرده شده بود، نويسندگان وحي و قاريان قرآن با حافظه هاي قوي و نيرومند خود، تمام قرآن را حفظ و ضبط كرده بودند. خصوصيات قرآن آنچنان مضبوط و تحديد شده بود، كه احدي نمي توانست حرفي را از قرآن كم نمايد، و يا حرفي بر آن اضافه كند، آيا با اين وضع نوشتن احاديث پيامبر، لطمه اي بر قرآن وارد مي ساخت؟
گذشته از اين، قرآن مجيد از نظر فصاحت و بلاغت، سلاست و شيريني بيان، در سطحي است كه هرگز به هيچ كلامي شباهت ندارد، و هر نوع سخن هر چه هم از نظر فصاحت در عاليترين درجه قرار بگيرد قابل اشتباه با قرآن نيست.
سخنان علي (ع) در نهج البلاغه و برخي از خطبه هاي پيامبر (ص)، از نظر فصاحت و سلاست بيان و شيريني تعبير، تالي قرآن مي باشند و در درجه علي از شيريني قرار دارند، ولي هرگز قابل اشتباه با قرآن نيستند.
امام علي (ع) در ميان خطبه هاي خود، گاهي به برخي از آيات قرآن استشهاد مي كند و با يك ملاحظه انسان درك مي كند كه آيات قرآن، بسان در شاهوار در لا به لاي سخنان امام مي درخشد، و هر خواننده آشنا به زبان عرب در نخستين برخورد به چنين خطبه هاي آميخته به سخن خدا، ميان دو نوع كلام فرق مي گذارد.

: آية الله جعفر سبحاني
سيماي فرزانگان ج 2

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.