-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42914 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

بخشنامة خليفة دوم مبني بر ممنوعيت كتابت حديث چه آثار ناگواري برجاي گذاشت؟
آثار سوء اين بخشنامه بيش از آن است كه بتوان در اين صفحات به آن اشاره نمود، زيرا در سايه اين بخشنامه، احاديث پيامبر گرامي (ص) تا صد سال متروك ماند و مورد عنايت قرار نگرفت، و نوشتن و ضبط آن ممنوع گرديد و سرانجام از تحريف و خلل مصون نماند.
بدتر از همه، به يك مشت مزدور و دروغ پرداز، اجازه داده شد كه از اين فرصت استفاده نموده، مطالب دروغ و بي اساس را به نفع حكومتها و سران وقت و فاميل آنها جعل و وضع كنند، زيرا وقتي كه مدرك نقل فضايل به حافظه و شنيدن و نقل كردن منحصر گرديد، هر فردي هر چه بخواهد ميتواند نقل نمايد زيرا نه كتابي در كار بود و نه حساب و حسابگري ! در چنين جامعه‎اي، ابوهريره ها و سمره ها پرورش پيدا ميكنند كه چهره آثار نبوي و احاديث اسلامي را با، جعليات و اكاذيب آلوده ميسازند، و با گرفتن مبالغي گزاف احاديثي بر ضد علي و به نفع دستگاه حكومتها ميسازند.
اين بخشنامه آنچنان اثر سوء گذارد كه عبدالله بن عمر كه بدستور پيامبر (ص)، احاديث وي را ضبط كرده بود، بر اثر اين بخشنامه، آنچنان كتاب خود را پنهان ساخت كه هرگز در كتابهاي حديث، نامي از كتاب او ديده نمي‎شود، بلكه در تمام صحاح و مسايند نامي از كتابي كه بوسيله صحابه پيامبر تاليف يافته باشد، وجود ندارد. فقط شافعي در مسند خود از كتاب « سعد بن عباده » نام مي برد.
براستي اين بخشنامه به هر نيت و فكري تنظيم گرديد، بزرگترين لطمه را بر ثروت علمي اسلام وارد ساخت، و احاديث نبوي كه بزرگترين منبع الهام بخش هزاران حكم آسماني، و مبين قرآن و احكام است، ساليان درازي مورد توجه قرار نگرفت، سرانجام عمر بن عبدالعزيز كه از نظر روحيه و روش با خلفاي ديگر اموي تفاوت زيادي داشت، احساس كرد كه بر اثر جلوگيري از نوشتن احاديث پيامبر، بزرگترين سند ديني و ثروت علمي در آستانه نابودي است و يك مشت شياد و دروغ پرداز و مزدور حكومت هاي وقت، در مسند محدثي قرار گرفته اند، و با نواميس ديني بازي مي كنند.
وي از شام به « ابي بكر بن حزم » كه از علماي بزرگ مدينه بود، طي نامه اي چنين نوشت:
«انظر ما كان من حديث رسول الله فاكتبه فاني خفت دروس العلم و ذهاب العلماء» (صحيح بخاري،كتاب علم 1/27)
[احاديث پيامبر گرامي (ص) را مورد توجه قرار دهيد، و آنچه را كه صحيح مي دانيد بنويسيد، من از نابودي علم و دانشمندان خائف هستم.]
و بنا به نقل «ابونعيم» اصفهاني به همه مناطق اسلامي بخشنامه كرد و به عموم دانشمندان نوشت: «انظروا حديث رسول الله فاكتبوه»: [درباره احاديث پيامبر(ص) دقت كنيد و آنها را ضبط نماييد.]
ولي اين بخشنامه نتوانست خسارت بزرگي را كه در طي يك قرن، بر اثر سوء تدبير خليفه دوم، متوجه اسلام و علم شده بود، جبران كند، زيرا عمر بن عبدالعزيز به زودي در گذشت و دوران زمامداري او بيش از سه سال طول نكشيد و بعد از وي هشام بن عبدالملك اموي زمام امور را به دست گرفت.
چيزي كه در طول حكومت اموي مطرح نبود، دلسوزي وي به حال اسلام و مسلمانان بود، تا اينكه طومار زندگي وي در سال 125 درهم پيچيده گرديد و پس از درگذشت وي « محمد بن مسلم شهاب زهري » پيشواي بزرگ محدثان شام و حجاز، دست به تدوين حديث زد، و از آن به بعد، تنظيم احاديث پيامبر (ص) بصورت مستند و يا صحيح مرسوم گرديد.

: آية الله جعفر سبحاني
سيماي فرزانگان ج 2

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.