-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42915 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

مجموع صحاح و مسانيد معروف اهل سنت و نيز خصوصيات آنها چيست؟
هنوز سه قرن از تاريخ هجرت نگذشته بود كه از طرف محدثان اسلامي، صحاحي كه معروفترين آنها صحاح ششگانه است، تاليف يافته و به مرور زمان، در ميان آنان معروف و مشهور گرديد، اينك نام و خصوصيات آنها:
1. صحيح محمد بن اسماعيل بخاري متولد سال 194، و متوفي 256؛ محدثان اهل تسنن درباره صحيح بخاري سخنان بسيار اغراق آميري دارند، در حاليكه در اين كتاب از نواصب و خوارج نقل حديث شده اما از حضرت صادق (ع) و فرزندان گرامي او كه بخاري با اكثر آنها معاصر بود حتي بعنوان نمونه هم يك حديث نقل نشده است.
2..صحيح مسلم بن حجاج قشيري نيشابوري كه در سال 204 چشم به جهان گشود و در سال 261 چشم از جهان بست؛ با اين كه صحيح وي مزايايي دارد كه صحيح بخاري فاقد آن است – مع الوصف – از نظر اعتبار و شهرت حائز درجه دوم ميباشد.
3.صحيح ابو داوود، سليمان بن اشعث سجستاني، وي در سال 202 متولد شد، و در سال 275 در بصره درگذشته است و احاديث آن بسان صحاح آينده غالبا” مربوط به احكام فقهي اسلام مي باشد.
4.صحيح ابو عيسي، محمد بن عيسي ترمذي، متولد سال 209 و متوفاي سال 279، وي نخستين كسي است كه احاديث نبوي را به سه قسم بنامهاي صحيح و حسن و ضعيف تقسيم نمود در صورتي كه پيش از وي، تقسيم حديث از صحيح و غير صحيح تجاوز نمي نمود.
5.صحيح احمد بن شعيب نسائي كه در سال 215 در نيشابور ديده به جهان گشود و در سال 303 درگذشت.
6.صحيح محمد بن يزيد بن عبدالله بن ماجه قزويني كه در سال 275 درگذشته است و گروهي، سنن دارمي متوفاي 255 را بر صحيح ابن ماجه مقدم داشته اند و آن را صحيح ششم مي شمارند.
گاهي اين صحاح چهارگانه اخير را « سنن» نيز مي گويند از اين نظر كه اكثر و يا همه احاديث آنها مربوط به سنن و احكام فقهي اسلام است و حق اين است كه اين چهار كتاب اخير «سنن» است نه صح،اح زيرا شرايطي را كه نويسندگان دو صحيح نخست در راوي رعايت كرده اند، نويسندگان سنن در نظر نگرفته اند.
در ميان مسانيد زياد، مسند احمد، مقام اول را حائز است، با اينكه مسانيد از نظر اعتبار پايين تر از صحاح شمرده مي شوند و از نظر اعتبار به درجه صحاح نمي رسند مع الوصف – مسند احمد مشهورترين مسندي است كه در اختيار محدثان اسلامي قرار گرفته است و پيوسته بر مسانيد ديگر مانند مسند سلمان بن داوود طيالسي، متوفاي سال 204 و مسند امام عبدالله بن محمد بن القاضي معروف به ابن ابي شيبه متوفاي 325 و ديگر مسندها مقدم شمرده ميشود. (كشف الظنون 2/420)
هر گاه بر اين صحاح ششگانه و دو مسند دارمي و مسند احمد، كتاب « موطا » امام « مالك بن انس » متولد سال 91 و يا 93 و متوفاي سال 179 را اضافه كنيم، اين نه كتاب، مجموع صحاح و مسانيد معروف اهل تسنن را تشكيل ميدهند و ميتوانند منبع بزرگي براي احاديث نبوي باشند و اخيراً از طرف گروهي از خاورشناسان فهرست دقيقي در 9 جلد براي اين نه كتاب بنام « المعجم المفهرس لالفاظ الحديث النبوي » نوشته شده و منتشر گرديده است.

: آية الله جعفر سبحاني
سيماي فرزانگان ج 2

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.