-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43012 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

تفسير فراز نهم و دهم از خطبه پنجم نهجالبلاغه كه در آن امام علي از انس خود با مرگ سخن مي‎گويد چيست؟
«هَيهاتَ بعدَ اللّتَيَّا و الَّتي واللهُ لابنُ ابيطالبٍ آنَسُ بِالَموتِ مِنَ الطِّفلِ بِثَدي اُمِّه» [شگفتا! پس از آنهمه تن دردادن به مخاطرات و تكاپو در كارزارها، من از مرگ ميترسم! سوگند به خدا، انس فرزند ابيطالب با مرگ بيش از انس كودك شيرخوار است به پستان مادرش.]
مرگ از ديدگاه علي بن ابيطالب(ع) شربت گوارائي است براي حيات حقيقي
انس و الفتي كه علي بن ابيطالب(ع) با مرگ دارد، نه به جهت شكست خوردن او در قلمرو حيات طبيعي است و نه معلول «از خود بيگانگي» نه براي شتاب در راه وصول به بهشت است كه خود گفته بود:
من خدا را نه براي طمع بهشت عبادت ميكنم و نه براي ترس از دوزخ، بلكه انس آن زنده حقيقي با مرگ، معلول سپري كردن دوران جنيني حيات بوده است كه مرگ را مانند شير خوشگوار و شربت لذت بخشي ميديد كه نوشيدنش ورود به مرحله ابدي حيات را اعلان ميكرد:
ما بر او چون ميوههاي نيم خام اين جهان همچون درخت است اي كرام
زانكـه در خامـي نشايد كـاخ را سـخت گيــرد خـام ها مـر شـاخ را
سست گيرد شاخهها را بعد از آن چـون بپخت و گشت شيرين لب گـزان جج
سست شـد بر آدمي ملك جهان چـون از آن اقبال شـيرين شـد دهـان
(مولوي)
بلوغ و كمال حيات حقيقي بدون آگاهي كامل به آن، امكان پذير نيست. آگاهي كامل به حيات نميتواند محصول نگرشهاي سطحي در حال غوطهور شدن در شئون آن، بوده باشد. بنابراين، بطور قطع عليبنابيطالب(ع) حيات را با مبدأ و پايان و متن اصلي آن، شناخته است كه درباره حقيقت و خواص آن، بدين گونه قاطعانه و از نزديك سخن ميگويد.
او لهو و لعب بودن زندگي ظاهري را به خوبي درك كرده، عظمت و ارزش حيات حقيقي را كه پرواز از ويرانسراي طبيعت است دريافته، ميگويد:
انس من به آن پرواز بيش از انس كودك شيرخوار با پستان مادرش ميباشد. بهترين دليل اين مدعا جملهايست كه در موقع فرود آمدن شمشير بر تارك مباركش فرموده است. او به جاي آخ و داد و فرياد و اضطراب كسي كه به اجبار به سوي سرحد زندگي كشيده شود، ميگويد:
«فُزتُ و رَبِّ الكعبَة» [سوگند به خداي كعبه رها شدم و رسيدم.]
سپس بقيه ساعتهاي زندگي را با يك آرامش خيره كننده و گفتن عاليترين سخنان سازنده سپري كرده است.

ترجمه و تفسير نهج‎البلاغه ج 3
آية الله محمدتقي جعفري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.