-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43013 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

تفسير فراز يازدهم از خطبه پنجم نهجالبلاغه كه در آن امام علي دليل سكوتش را توصيف ميكند چيست؟
«بَلِ اندَمَجتُ علي مكنُونِ علمٍ لو بُحتُ بِهِ لاظطَرَبتُم اضطِرابَ الاَرشية في الطَوِيِّ البَعيدةِ» [بلكه سكوت من از روي علمي است پوشيده بر ديگران كه اگر ابرازش كنم، مانند لرزش طناب آويخته در چاههاي عميق بخود لرزيده در اضطراب فرو خواهيد رفت.]
اگر سخني بگويم، همه گفتنيهايم نيست، اگر سكوت كنم، رازها و فريادها در اقيانوس درونم ميشورند و موج زنان رهسپار ديار اسرار ميگردند:
همچو ني من گفتنيها گفتمي با لب دمسـاز خود گـر جفتمـي
ولي مگر ميتوان با اين يك مشت گلپارة انسان نما كه حقيقتي جز درك و فهم محدود خود سراغ ندارند و واقعيتي جز آخور و جايگاه مدفوع نميدانند، آن رازها و فريادها را در ميان گذاشته. با اين جانوران «خود محور» چه بگويم؟ آيا به اينان بگويم:
بكوشيد تا قدرت خود شناسي و خود سازي و مالكيت بر خويشتن را به دست بياوريد؟!
اينان نه معناي قدرت را ميدانند و نه «خود» را و نه شناخت و ساختن خود را لازم ميدانند.
آيا از اسرار هستي با اينان گفتگو كنم؟
براي مردگان متحرك، سر يعني چه؟!
هستي چه معنا دارد؟!
آيا به اينان بگويم: هر عملي عكسالعملي را در پي دارد كه دير يا زود به سراغتان خواهد آمد؟
مگر اينان از عمل جز «خور و خواب و خشم و شهوت و طرب و عيش و عشرت» اطلاعي دارند! اينان عكسالعملها را جز حوادث گسيختهچيزي نميفهمند، تا مفهوم عكسالعمل را دريابند. مگر ميتوان گفت: كه شما با اين زندگي جاهلانه از جاذبة الهي دور ميشويد و دورتر ميگرديد و فراق ابدي او سرنوشت نهايي شما است؟
آنان از اين كلمات چه ميفهمند: زندگي، جهل، جاذبة الهي، فراق ابدي، منزلگه نهايي؟!
بدين جهت است كه عاليترين پيشوايان بشري الهي نميتوانند حتي يكي از هزاران موج اقيانوس درونشان را با مردم سرگردان در شوره زارهاي زندگي حيواني ابراز نمايند:
لب خموش و دل پر از آوازها بر لبش قفل است و در دل رازها
رازهـا دانسته و پوشـيدهاند عارفان كه جام حق نوشيدهاند
مهـر كردند و دهانش دوختند هـر كه را اسرار حق آموختند

ترجمه و تفسير نهج‎البلاغه ج 3
آية الله محمدتقي جعفري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.