-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43019 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

تفسير فراز دوازدهم از خطبه شانزدهم نهجالبلاغه كه در آن امام علي از اطلاع خويش از سرنوشت آينده سخن مي‎گويد چيست؟
«وَ لَقدْ نُبِّئْتُ بِهذا الْمَقامِ و هذا الْيَوْمِ» [من پيش از اين به موقعيت كنوني و وضعي كه امروز جامعه را در بر گرفته است، خبر داده شدهام.]
شما گمان ميكنيد كه من در اقيانوس حيات با هر موج و طوفاني بطور ناگهاني و بدون آگاهي سابق شناورم؟ شما ميپنداريد كه گذشت لحظات زمان با حوادثي كه با خود ميآورند، ساختمان شخصيت مرا ميسازند و هر لحظهاي از زمان مانند آجري روي آجري كه در لحظة گذشته بكار رفته است، نهاده ميشود! من از آن هنگام كه كلمة توحيد (لا اِله اِلا الله) را بزبان آوردهام، در مسير «اِنّا لله وَ اِنّا اِلَيْهِ راجِعُون» ]ما از خدائيم و برگشت ما به سوي او است[ قرا گرفتهام. اين مسير خطي است كه در فوق زمان و حوادث كشيده شده، گذشته و آينده و حال زير آن قرار دارند.
ماضي و مستقبل و حالش كجاست لا مكاني كه درو نور خداست
(مولوي)
اگر من ميخواستم با انديشهاي معمولي و هشياريهاي متداول سرنوشت حياتم را درك كنم، چنين حياتي به من مستند نبود، در صورتي كه اين منم كه بايد حياتم را بسازم، يعني نيروها و مختصاتي را كه خداوند در پديدة حياتم بوجود آورده است در راه كمال توجيه نمايم در حالي كه:
ماضي و مسـتقبلت پردة خدا هست هشياري زياد مامضي
پر گره باشي ازين هر دو چوني ج آتش اندرزن بهر دو تا به كي
(مولوي)
من با اعتقاد راستين به انالله توانستهام از لبة تيز شمشير لحظات زمان كه حيات مردم معمولي را قطعه قطعه ميكند و براه خود ميرود، نجات پيدا كنم. با اينكه گذشت ساليان عمر، مرا هم مانند ديگران فرسوده و پير و متلاشي ميسازد، ولي فرسودگي و پيري نميتواند از سطح مجاور طبيعت حيات من تجاوز نموده به سطح عميق شخصيت من كه وابسته به ابديت است راه پيدا كند. از طرف ديگر خاصيت اساسي روح آدمي آگاهي از واقعيات است. وقتي كه من بتوانم روح را از تراكم زنگار و لجن خود خواهيها محفوظ بدارم، و هنگاميكه بتوانم قدم به فوق زمان بگذارم، درك و شناسايي سرنوشت همة حيات خود و وضع ديگر انسانها كار دشواري نيست. چه بايد كرد كه بشر همواره واقعيت را در قياس بازيهاي بياساس ميبازد:
گر چه باشد در نوشتن شير شير ج كار پاكان را قياس از خود مگير
وين يكي شير است اندر باديه آن يكي شير است اندر باديه
(مولوي)

ترجمه و تفسير نهج‎البلاغه ج 3
آية الله محمدتقي جعفري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.