-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43027 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

تفسير فرازهاي سيوچهارم و سيوپنجم خطبه هفدهم نهجالبلاغه كه به نتايج بيدادگري قضات نادان پرداخته چيست؟
«تَصْرُخُ مِنْ جَوْرِ قَضائِهِ الدِّماءُ وَ تَعَجُّ مِنْهُ الْمَواريثُ»
[از جور و ستم اين اشغالگران نا حق منصب قضاوت است كه خونهاي به ناحق ريخته شده به فرياد وناله در ميآيند وارثهاي تقسيم شده به باطل شيون مينمايند.]
اين نتايج ناحق و امثال آنها معلول يك تخيل و كردار ناحق است كه عبارتست از تخيل شايستگي ناحق كه نادان در مغز خود ميپروراند و قضاوت در شئون زندگي و مرگ انسانها را به عهده ميگيرد. خوني كه با قضاوت ناحق بازي نادان ريخته ميشود، باضافه اينكه به حيات يك انسان خاتمه داده و طبق آيه شريفه قرآن كه مي‎فرمايد:
(هر كس فردي از انسان را نه براي قصاص و نه براي ريشه كن كردن فساد او از روي زمين بكشد، چنان است كه همه مردم را بكشد) مانند قاتل همه انسانها شناخته شده و با مشيت الهي به تضاد برخواسته و احترام خون را از بين برده است، راه تجاوز را به حريم جانهاي آدميان هموار نموده است. كسي كه از روي جهالت خود محورانه شخصيت مردم را مورد اهانت قرار داده آن را جريحهدار بسازد، حيات واقعي او را كه با مديريت شخصيت، مطلوب ميباشد، مختل ساخته است، اين اختلال گاهي به قدري شديد است كه شخصيت توهين شده از زندگي خود سير گشته و زندگي را مرگ تدريجي شكنجهزا تلقي مينمايد. گرفتن مال آن كسي كه با دسترنج خويش يا به طور مشروع از راه ارث به او رسيده است و آن مال هيچگونه آسيبي به جامعه وارد نميآورد به وسيله قضاوتهاي ناحق يا مديريتهاي اجتماعي غير منطقي، در حقيقت شكستن منطقه ممنوع الورود حيات آن شخص ميباشد. ساقط كردن ارزش كار يك انسان كه در حقيقت صورت ديگري از انرژي عضلاني و فكري و تجسمي از حيات مستهلك او است، چيزي جز نابود ساختن حيات آن انسان نيست. بدين ترتيب قضات نادان و خودپرست و متصديان ناشايسته شئون سياسي ملتها در زير ستارگان سپهر لاجوردين، بازيگراني هستند كه وسيله بازي آنان جانهاي آدميان است و بس. صحنه جنگهاي خونين كه صدها يا هزارها و يا ميليونها انسان در خاك خود ميغلتند، بازيگراني جز اين متصديان ضد جانهاي آدميان به خود نديده است.
وقتي كه ناداني با خودپرستي در يك فرد جمع ميشوند، فرزندي به نام جهل مركب به وجود ميآورند كه نه تنها نادانيهاي خود را متوجه نميشود و نه تنها آنها را عيب و نقص احساس نميكند، بلكه خودپرستي همه آن نادانيها را در نظر او دانائي جلوه ميدهد.
اين دانائي موهوم همه بي رنگها را داراي رنگ و هر داراي رنگ را بيرنگ ميسازد به عبارت كليتر هر حقيقت و ارزشي كه بتواند در برآوردن خواستههاي خود طبيعي اين ضد انسانها، استخدام و دست به كار شود، داراي رنگ است و هر حقيقت و ارزشي كه نتواند در منظور فوق اثري مثبت داشته باشد، رنگي ندارد تا توجه اين اشخاص را به خود جلب كند. اين هم يكي از نتايج بي رنگي حقايق و ارزشها در نظر نادانان خودپرست است كه داد و فريادهايي كه پيامبران و اوصياء آنها و پيشوايان و رهبران راستين ملل و اقوام به راه انداختهاند آنقدر بي رنگ جلوه دادهاند كه پند و اندرز ناميده ميشوند!!

ترجمه و تفسير نهج‎البلاغه ج 4
آية الله محمدتقي جعفري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.