-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43046 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

تفسيرفرازهاي هجدهم تا بيست خطبه بيستودوم نهجالبلاغه كه در آن امام علي(ع) به رسوائي دعوت بيعتشكنان پرداخته است چيست؟
«يا خَيْبَهَ الدّاعي! مَنْ دَعا! وَ اِلي مَ اجُيبَ!» [بيا اي رسوائي و نوميدي به سراغ اين دعوت كنندة بيشرم. شگفتا، دعوت كننده كيست؟! و چه دعوت وقيحي كه از او پذيرفته شد!]
{براي دعوت كنندگان به شر و فساد در اجتماع چه نصيبي جز رسوائي و نوميدي از نفوذ دعوت آنان در دلهاي هشياران و خردمندان ميتوان توقع داشت؟ رسوائي پيش خودشان كه آنرا با وسوسهها و حيلهگريهائي كه چشم خود را با آنها ميبندند، رسوائي در نزد انسانهاي پاك و با وجدان جامعه، رسوائي در تاريخ بشري كه داراي حساسترين وجدان است، رسوائي در پيشگاه خداوند دانا و توانا. اي مردم دربارة دعوت كنندگان بيشتر بينديشيد، در وضع رواني و آرمانهاي آنان بررسي نماييد. هوا خواهانشان را مورد بررسي قرار بدهيد، سوابق و سرگذشتشان را از نظر بگذرانيد، و ببينيد آيا اين دعوت كنندگان حتي براي يكبار خودشان را به رشد و كمال و عدالت دعوت كردهاند، تا شايستگي دعوت انسانهاي جامعه را پيدا كرده و بگويند: اي انسانها، بيائيد دنبال ما؟! دربارة شخصيت اين دعوت كنندگان درست بينديشيد و ببينيد آيا آنان معناي مسئوليت و تعهد و اهميت حياتي آنها را ميدانند؟ اين طلحه و زبيرها شما را به چه دعوت ميكنند، به احساس مسئوليت و پاي بند بودن به تعهد؟! مگر اينان نيستند كه پيمان زمامداري را كه با من بسته بودند، نقض كردند و كمترين مسئوليتي دربارة آن تعهد احساس نكردند. اگر دربارة اين دعوت كنندگان هشيارانه بينديشيد، اين نتيجه را خواهيد گرفت كه اين خودمحوران كسي را و چيزي را جز خود به رسميت نمي‎شناسند و در برابر خود محوري آنان، انسان همان ارزش را دارد كه حق و قانون و كمال و غير ذلك. چنانكه اين اصول براي آنان يا خيالات محض است و يا وسيلة تخدير و يا نردبانهائي براي بالا بردن من، همچنين انساني كه تجسم يافتهاي از آن اصول است، براي آنان موجود خيالي و خيالافزا و تخدير شده و يا كسي است كه آن اصول را نردباني براي بالا بردن من خويشتن قرار داده است! چون خود چنيناند.

ترجمه و تفسير نهج‎البلاغه ج 5
آية الله محمدتقي جعفري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.