-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43049 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:4

تفسير فرازهاي بيستم و بيست و يكم خطبه بيست و هشتم نهج البلاغه كه در آن امام علي(ع) مردم را هشدار به از دست ندادن فرصتها ميدهد چيست؟
«اَلا وَ اِني لَم اَرَ كَالجَنَةِ نامَ طالِبُها وَ لَها كَالنارِ نامَ هارِبُها» [هشيار باشيد من نديدم مانند كسي را كه جوياي بهشت باشد و بخوابد و گريزان از آتش باشد و در خواب فرو رود].
اجزاء عالم هستي بيكران چنان بي سر و صدا و خاموش بكار خود مشغولند كه ما در خواب رفتگان گهواره طبيعت چنين مي پنداريم كه همه كاينات اين جهان سترگ به خواب عميق فرو رفته اند. همه ما ديده ايم كه وقتي شخص يا اشخاصي در پيرامون ما بخواب فرو روند، تدريجاً ما را هم خواب در خود فرو ميبرد. آنچه كه درباره آن نمي انديشيم اينست كه گهواره ما با نظم و قانون حيرت انگيزي در حركت است وقتي بيدار ميشويم، بهر سو مي نگريم حركت را با نظم و قانون مي بينيم، قوانين همه علوم با گويا ترين بيان بيصدا فرياد مي‎زنند:
قطره اي كز جويبـاري ميرود
از پـي انجام كاري ميـرود

بلي خود همين قوانين مي‎گويند كه:
اگر يك ذره را برگيري از جاي
خلل يابد همه عالم سراپاي

شبستري
و مي‎گويند:
خراميدن لاجوردي سپهر
همـان گـرد گـرديــدن ماه و مهر

مپندار كـه از بهر بازيگريست
سرا پـرده اي اينچـنين سرسريست

در اين پـرده يكرشته بيكار نيست
جج سـر رشتـه بر مـا پـديــدار نيـست

براي كسيكه در اين دنيا در خواب خرگوشي فرو نرفته است، بيداري دستي كه گهواره اش را مي جنباند، كاملا پيدا است. و براي كسيكه از خواب خرگوشي رؤياهاي دلپذير و آرمانهاي زندگي را ميجويد، نه تنها گرداننده گهواره اش را بيدار نمي بيند، بلكه حتي انسانهاي بيدار را كه همه لحظات زندگي خود را در اين سراي بيدار و بيداري بخش سپري ميكنند، بخواب رفتگاني ميداند كه فريادهاي « هشيار باشيد »، « بيدار باشيد »، « آگاه باشيد » آنان را هذيانهاي خواب آلودگان تلقي ميكنند!!. بله،
چون شما سوي جمادي ميـرويد
آگه از جان جمادي كي شويد؟!

جمله اجـزا در تحـرك در ستون
ناطـقـان كـانـا اليـه راجـعـون

ذكــر تسبيحــات اجـزاء نهـان
غلغـلي افكنده در ايـن آسمـان

جمـله اجـزاء زميــن و آسمـان
با تـو ميـگوينـد روزان و شبـان

مـا سميـعيم و بصيريم و هوشيم
با شـما نامحـرمان مـا خامشيم

خـامشيـم و نـعـره تـكـرارمـان
مـي رود تـا پـايـتخـت يـارمان

براي كسيكه واقعاً از عشق برين برخوردار است، چه سكوني و چه خوابي؟! مگر كشش عشق برين كه او را در جاذبه كمال به تكاپو در ميآورد، مجالي به خواب و مستي ميدهد؟! براي كسيكه فرا رسيدن ساعت تجسم گفتار و كردارهاي زشتش حتـمي است، چگونه ميتواند دست از پاك كردن درون از نتـايج رسوب شده آنها بردارد و در خواب راحت بيارامد؟

ترجمه و تفسير نهج‎البلاغه ج 6
آية الله محمدتقي جعفري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.