-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43054 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

تفسير فرازهاي هشتم تا نهم خطبه بيست و نهم نهج البلاغه كه در آن امام علي(ع) به بيان بي تفاوتي افراد در دعوت و تحريك به حق مي پردازد چيست؟
«مَا عَزَت دَعوَةُ مَن دَعاكُم وَلاَستَراحَ قَلبُ مَن قاساكُم»
[دعوت و تحريك كسي كه شما را [به سوي حق و دفاع از آن] ميخواند ارزشي ندارد و آن كس كه در جريان شكنجه شما قرار بگيرد هرگز دل راحتي نخواهد داشت].
نه ارزش دعوت به حق را درك ميكنيد و نه قلبي را كه براي شما مي تپد تشخيص ميدهيد.
آنچنان در توهمات و هواهاي بي پايه خود فرو رفته ايد و آنچنان خودخواهي هايتان رنگ حق را مات كرده است كه نه حق را ميشناسيد و نه معناي دعوت حق را مي فهميد و نه دعوت كننده را بجاي ميآوريد. بدتر از اين نابخردي هاي بنيان كن، حماقتهاي تبهكارانه شما است كه ناله ها و فريادهايم را نميشنويد. اضطراب و تشويش قلبم را كه براي سعادت دنيا و آخرت شما مي تپد، در نمييابيد. شما با خود چنين ميگوئيد كه: علي بن ابيطالب چه مي گويد و از ما چه ميخواهد؟ ما را بكجا ميكشاند، عاقبت كار ما چه خواهد بود؟ آيا در اين دنيا كسي را روشن تر از علي (ع) و گفتاري را صريح تر از گفتار او سراغ داريد؟ من كه نه خودم را از شما پنهان ميكنم و نه گفتارم مانند سياستمداران عوام چند پهلو و ابهـام انگيز است. گفتار من عبارتست از دعوت شما براي دفاع از حق، آيا در هدف گيري من از دعوت ترديدي داريد؟ صريحاً بشما ميگويم: هدف من از دعوت شما براي دفاع از حق، نابود كردن موانع «حيات معقول» شما است كه پيامبر اكرم دعوت بسوي آن نموده است. هدف من از دعوت، ريشه كن كردن عوامل تباهي حيات است كه امروز معاويه ضد بشر در رأس آنها قرار گرفته است.
دعوت من براي مبارزه بي امان با ماكياولي گريهاي طاغوت شام است كه اگر امروز به دعوت من گوش ندهيد، فردا شما را به روز سياه نشانده حيات شما را بازيچه خودكامگيهايش قرار خواهد داد، دريغا، تا كنون اين حقيقت را درك نكرده ايد كه رابطه من با شما، رابطه يك سياستمدار قدرت پرست و خودخواه نيست كه براي يك دستمال در راه خواسته هايش قيصريه هاي حيات شما را آتش بزند. براي درك رابطه من با شما، اطلاع از لرزشها و اضطرابات قلبم بگيريد. شما اين بهانه را هم نميتوانيد بياوريد كه ما قلب ترا نمي بينيم، زيرا ـ
سر من از ناله من دور نيست
ليك چشم گوش را آن نور نيست

اي سست عنصران بيخبر از ارزش حيات، نشسته ايد به حماسه سرائيها دلخوش كرده ايد، همه شما قيافه هاي متفكرانه و دلسوزانه بخود گرفته ايد، براي چه؟ براي بدست آوردن يك « حيات معقول » كو آن حيات معقول؟!
روزي سفان بن عوف غامدي هجوم بر بينوايان جامعه شما ميبرد، ميكشد و غارت ميكند. روز ديگر جانور پليدي بنام ضحاك بن قيس بر سر شما تاختن ميگيرد. همه اين غارتگري ها و تاخت و تازها فقط زبان شما را به حركت درميآورد كه بنشينيد، مقداري با حماسه گوئي خودتان را بفريبيد و مقداري هـم با لاطـائلات بي اساس وقت گذراني نمائيد. در صورتيكه آن غارتگريها و تاخت و تازها موجوديت شما را تباه و قلبم را زير شكنجه ها مي فشارد و مضطربم مي سازد. برخيزيد و بيش از اين خود را فريب ندهيد.

ترجمه و تفسير نهج‎البلاغه ج 6
آية الله محمدتقي جعفري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.