-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43055 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

تفسير فرازهاي دهم تا چهاردهم خطبه بيست و نهم كه در آن امام علي گلايه‎هاي خود را از مردم در سستي در مسير حقيقت بيان مي‎كند، چيست؟
«اَعاليلُ بِاَضاليلَ. وَ سَأَلتُموُني التَطويلَ دِفاعِ ذيِ الدَينِ المَطولِ. لا يُمنَعُ الضَيمَ الذَليلُ و َلا يُدرَكُ الحَقُ اِلا بِالجِدِ» [با سخنان گمراه كننده عذر مي‎تراشيد. از من خواستيد جنگ را بتأخير بياندازم، چونان بدهكاري كه از طلبكار خود تمديد بخواهد. انسان ذليل و خوار از ورود ستم به خود جلو نميگيرد. حق بدون جديت قابل وصول نيست].
اينقدر خود را فريب ندهيد، دين جان خود را بتأخير نياندازيد، حق شوخي ناپذير است.
شما با تلقين و تجسيم هاي دروغين خود را گمراه مي‎سازيد. بهانه ميآ وريد، با حق و حقيقت از در شوخي و « باري بهر جهت» در نياييد. كسي كه خود را بفريبد، كسي كه با جدي ترين واقعيت زندگي كه حق است، شوخي كند، بطور قطع جان خود را گم كرده است، هيچ كسي جز خود انسان نميتواند جان گمشده خود را پيدا كند، رهبران راستين فقط چراغي فرا راه گم كردگان جان ميگيرند، اما راه رفتن و نگريستن و جستجو وظيفه خود انسان است. هيچ ميدانيد كه هر بار كه در برابر حـق و حقيقت به علـت تراشـي و عذر آوري مي پردازيد، از جان خود دورتر ميشويد؟ وقتي كه آدمي به فرار از جان خود اصرار ميورزد، رهبر دلسوز چه كاري ميتواند انجام دهد؟! ميگوئيد: ريشه كردن ظلم و فساد و منبع آن كه طاغوت شام است به تأخير بيندازم! آخر در معناي اين پيشنهاد فكر ميكنيد كه چه ميگوئيد و چه ميخواهيد؟! شما با ايـن خواست نابـكارانه، ميگوئيد: ما عـزت و شرافـت و استقـلال و حركت به كمـال در مجراي « حيات معقول » را نميخواهيم! انسان شدن ما را بتاخير بينداز! حيات معقول انساني را به تأخير بينداز! براي درآوردن چنگالهاي درنده طاغوت شام از جگر بينوايان، مهلت بده و شتاب مكن! اي نابخردان سست عنصر، مهلت براي جگري كه در چنگال درنده در حال متلاشي شدن است چه معنا ميدهد؟! آن كس كه به ذلت تن در داده و خود را تسليم انواع ستم ها و تجاوزها نموده است، چگونه ميتواند در صدد رفع ظلم از ديگران برآيد. از روي حقيقت بشما ميگويم: حق يك واقعيت شوخي ناپذير است كه جز با جديت حياتي نميتوان آن را دريافت، چنانكه خود حيات واقعيتي است كه اگر حقيقتش درك نشود، نميتوان ادعاي برخورداري از آن نمود.

ترجمه و تفسير نهج‎البلاغه ج 6
آية الله محمدتقي جعفري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.