-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43106 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

تفسير فراز بيستوششم تا سيام خطبه هشتادونهم كه در آن علي(ع) روش خود را در آگاه ساختن مردم به حقايق مانند روش پيامبر دانسته، چيست؟
«وَاٌللهِ مَآ أَسْمَعَكُمُ اٌلرَّسُولُ شَيْئاً إِلاَّوَهَآ أَنَا مُسْمِعُكُمُوهُ، وَ مَآأَسْمَاعُكُم اٌلْيَوْمَ بِدُونِ أَسْمَاعِكُمْ بِاٌلْأَمْسِ، وَلاَسُقَّتْ لَهُمُ اٌلْأَبْصَارُ، وَلَا جُعِلَتْ لَهُمُ اٌلْأَفْئِدَهُ فِي ذَلِكَ اٌلزَّمَانِ، إِلَّا وَقَدْ أُعْطِيتُمْ مِثْلَهَا فِي هَذَا اٌلزَّمَانِ»
[و سوگند بخدا، رسولخدا براي شما چيزي را نشنوانيد مگر اينكه اكنون من آنرا بشما ميشنوانم، گوشهاي شما امروز غير از (يا پستتر از) گوشهاي شما در ديروز نيست. و در آن زمان براي آن گذشتگان چشمهائي باز نشد و دلهائي آمادة درك نگشت، مگر اينكه در اين زمان مثل همان (باز كردن چشمها و آماده ساختن دلها براي فهم) براي شما نيز عطا شده است.]
شما مردم بار ديگر با نَفْس پيامبر اعظم روبرو هستيد.
آية مباهله ميگويد:
[اي پيامبر، پس از آنكه علم به تو روي آورد (اگر كسي دربارة داستان عيسي(ع) با تو به مخاصمه برخاست) بگو: بيائيد ما فرزندان خود را بخوانيم و حاضر كنيم و شما فرزندان خود را و ما زنان خود را شما هم زنان خود را و ما نفْسهاي خود را شما هم نفْسهاي خود را بخوانيم و حاضر كنيم و سپس مباهله (نيايش و دعا و زاري به درگاه خدا) نمائيم و لعنت خداوندي را بر دروغگويان قرار بدهيم.] آل‎عمران/61
به اتّفاق همة راويان و مورّخين اسلامي و بدون استثناء، پيامبر اكرم (ص) براي مباهله امام حسن و امام حسين(ع) را بمعناي (اَبْناعمنا) و حضرت فاطمة زهرا (س) را به معناي (نِسائنا) و اميرالمؤمنين را بمعناي (اَنْفسنا) براي مباهله جمع فرموده است. بهمين جهت است كه متكلّمان و حكماءِ عالم تشيّع كلّاً و عدّهاي جالب توجّه از متكلّمان و حكماي اهل تسنّن با اين آيه به مساوي بودن نفْس اميرالمؤمنين با نفْس پيامبر اكرم (مگر در نبوّت و رسالت) حكم كردهاند.
رواياتي معتبر با مضامين گوناگون اين حقيقت را اثبات ميكند كه اميرالمؤمنين(ع) آنچه كه فرموده، يا بوسيلة پيامبر اكرم مستند به وحي بوده است، و يا بجهت صفاي كامل دروني كه او را بمقام:
«لَوْ كُشِفَ اٌلْغِطَآءُ مَا اٌزدَدْتُ يَقِيناً»
[اگر پرده برداشته شود بر يقين من افزوده نگردد.]
رسانيده است، بر مبناي حقّ و حقيقت بوده است لذا بديهي است كه روش آن حضرت در آگاه ساختن مردم به حقائق اسلام، مانند خود پيامبر اكرم (ص) بوده است. مطلبي را كه اميرالمؤمنين در اين خطبه فرموده است در مواردي ديگر از نهجالبلاغه نيز ميبينيم.

ترجمه و تفسير نهج‎البلاغه ج 15
آية الله محمدتقي جعفري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.