-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43174 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1

تفسير خطبه صد و چهل و يكم نهج‎البلاغه كه در آن امام مردم را از شنيدن غيبت نهي فرموده و چگونگي تميز بين حق و باطل را شرح مي‎دهد چيست؟
«أَيُّهَا الْنّاسُ مَنْ عَرَفَ مِنْ أَخِيهِ وَثِيقَةَ دِينٍ وَ سَدادَ طَرِيقٍ فَلا يَسْمَعَنَّ فِيهِ أَقاوِيلَ الْرِّجالِ. أَما إِنَّهُ...» [اي مردم، هركس دربارة برادر مؤمن خود استحكام ديني و درستي راه را احراز كرده باشد، گوش به قال و مقال مردم دربارة او ندهد...]
يكي از اساسي‎ترين وظائف مقامات تعليم و تربيت و ارشاد، همين است كه مردم جامعه را از نظر اخلاقي چنان آماده كنند كه در مقابل امواج غيبت‎ها و تهمت‎ها و افتراها كه از اغراض پليد خود كامگان سر مي‎كشند، مقاومت بورزند و نگذارند دامان پاك انسانها را لكه‎دار نمايند. و نهيب بر آنان بزنند كه
مخوان آلوده دامان هر كسي را
كه دامان تا به دامان فرق دارد

با در نظر داشتن وضع ماشيني كه مردم را از تحصيل آگاهي‎هاي لازم و كافي درباره همديگر، مخصوصاً دربارة شخصيتهاي بزرگ كه منشأ اثر در جامعه مي‎باشند، مانع مي‎شود.
و با در نظر داشتن تخصصهاي محيّر العقول در فنون متنوع تبليغات در دو ميدان سمعي و بصري كه موجب شده است گردانندگان جوامع دنيا در يك لحظه، دربارة هر چه كه مي‎خواهند، فضاي جوامع را آمادة پذيرش نمايند. اين اصلي كه اميرالمؤمنين(ع) در كلام مباركشان فرموده‎اند، بايد بيش از پيش مورد دقت و عمل قرار بگيرد. امروزه اهميت تأثير تبليغات به قدري است كه مي‎تواند يك جامعه را از اين رو به آن رو به گرداند، از كاه‎ها كوه‎ها بسازد و كوه‎ها را تا حدّ كاه‎ها كوچك كند. شايد به جرئت بتوان گفت كه امروزه خطر نابود كنندة تبليغات خيلي بيش از كاربرد اسلحة كشنده مي‎باشد. لذا در مقابل چنين عامل خطرناك ساكت نشستن و مردم جامعه را به حال خود رها كردن، بزرگترين خيانت به آن مردم است.
منظور اميرالمؤمنين(ع) همين است كه در آن موارد كه سخن توانايي حكايت قطعي از واقعيات را ندارد ديدن با چشم اصالت دارد و مورد اعتماد است نه شنيدن. همه مي‎دانيم كه در شناساندن اصيل‎ترين لازمة قضيه گفته شده است كه «أَلْقِضَيَّةُ تَحْتَمِلُ الْصَّدْقَ وَ الْكِذْبَ» [قضيه احتمال صدق و كذب را دارد] مگر هنگامي كه سند سخن از جهت ناقلان و دلالت آن بر مقصود، به قدري قوي باشد كه هيچ احتمال خلاف واقع در آنچه را سخن ارائه مي‎دهد، در ميان نباشد، بديهي است كه در اين صورت سخن قابل استناد بوده و مي‎توان به آن اعتماد نمود. به همين جهت بوده است كه همواره نقل متواتر يك قضيّه هر اندازه بيشتر باشد، اطمينان بخش‎تر و مورد اعتماد عالي‎تر مي‎باشد.

ترجمه و تفسير نهج‎البلاغه ج 24
آية الله محمدتقي جعفري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.