-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43209 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

تفسير فرازهاي پانزدهم تا هيجدهم خطبه صد و شصت و يكم كه در آن علي(ع) مي‎فرمايد: «پيامد فرار از دين، شقاوت جبران ناپذير خواهد بود»، چيست؟
بدان جهت كه دين مقدس اسلام دين فطرت و عقل و وجدان سالم براي تحصيل سعادت ابدي مي‎باشد، مسلم است كه محروم ساختن خويشتن و ديگران از اين حقيقت عظمي مساوي نابود كردن همة سرمايه‎هاي نجات‎بخش و سازندة تكامل وجود آدمي خواهد بود. نخستين شقاوتي كه اعراض از دين الهي به وجود خواهد آورد عدم استفاده از مغز و روان و جان بسيار باارزش است كه خداوند به بندگان خود عنايت فرموده است. زيرا با توجه به اينكه مغز و روان و جان آدمي اصرار شديد دارد به اينكه در اين زندگاني به آن اصول و قوانين و مقرارت عمل كند كه واقعيات به آنها تكيه دارند كه پاسخ نهايي را به سئوالات عميق او پيشنهاد مي‎نمايد؟ قناعت كردن به اينكه من يك موجودي هستم كه در برهه‎اي از تاريخ در اين موقعيت از جهان هستي قرار گرفته‎ام، اين هم اصول و قواعد زندگي من است كه عمل مي‎كنم يا در صورت داشتن قدرت آنها را ناديده مي‎گيرم! كشنده‎ترين مبارزه با خويشتن است. آدمي چه عذري براي خود مي‎تواند بتراشد در انحراف از احكام عقل و وجدان و فطرت و انحراف از احكام و تكاليفي كه به نفع ماده و روح او مي‎باشد؟ اين حقيقت نيازي براي اثبات ندارد كه انسان براي هر سئوالي كه در زندگاني روياروي او قرار مي‎گيرد، بالقوه يا بالفعل مي‎تواند پاسخ صحيح، حداقل بطور نسبي براي آن پيدا كند. ولي آيا مي‎تواند براي آن سئوالات ششگانه كه اساس و پاية همه سئوالات اوست بدون استمداد از دين پاسخي پيدا كند؟ اين سئوالات عبارتست از «من كيستم؟»، «از كجا آمدهام»، «به كجا آمده‎ام؟»، «با كيستم؟»، «به كجا مي‎روم؟»، «براي چه آمده بودم؟» خوشبختانه كساني كه براي تسليت به خويشتن و قانع ساختن ديگران، مي‎گويند: انگيزة بروز اينگونه سئوالات در مغز آدمي معلول نوعي بيماري دروني است كه مي‎خواهد با پناه بردن به دين آن را معالجه كند، اينان هرگز نمي‎خواهند از خويشتن اين سئوال را بكنند كه نسخة شفابخش اين بيماري همه‎گير از يك فرد عادي تا داناترين انسان چيست؟ آيا با قلم كشيدن روي سئوال مي‎توان آن را پاسخ تلقي نمود؟ آيا منصرف ساختن ذهن آدمي از اين گونه سئوالات اساسي، مي‎تواند به عنوان پاسخ وارد معارف بشري گردد. كساني كه با اشاعة اينگونه مطالب تخيلي يا سفارشي مي‎كوشند مردم را از بهره‎برداري از اسلام كه حتي يك مورد خلاف عقل و فطرت در آن ديده نشده است و حتي يك مورد تضادي با علوم در آن مشاهده نشده است، محروم سازند با قطع نظر از مسئوليت در ابديت، هيچ احساس مسئوليت در برابر وجدان خود مي‎نمايند كه تو كه احتمال وجود هدفي عالي‎تر از همة هدفگيري‎هاي دنيوي را در مغز خود احساس مي‎كني، چگونه اين احتمال را كه از نظر ارزش و تحريك بااهميت‎تر از اكثر يقين‎ها است، از ديدگاه خود ناپديد مي‎سازي! اين همان احتمال است كه موضوعش؛ يعني وجود حقائق فوق طبيعي و دخالت آنها در زندگي انسانها با اهميت‎ترين احتمال است كه بر ذهن بشر مي‎آيد و اگر چنين مسئوليتي را احساس مي‎كنند آيا پاسخ براي آن را يك اصل انساني مي‎دانند يا نه!

ترجمه و تفسير نهج‎البلاغه ج 26
آية الله محمدتقي جعفري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.