-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43210 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

تفسير فرازهاي بيست و هفتم تا سي‎ام خطبة صد و شصت و يكم كه دربارة پرهيز از دلبستگي به زرق و برق دنيا ايراد شده، چيست؟
«فَأَعْرِضُوا عَمَّا يُعْجِبُكُمْ فِيها لِقِلَّةِ مَا يَصْحَبُكُمْ مِنْهَا. أَقْرَبُ دارٍ مِنْ سَخَطِ اللهِ، وَ أَبْعَدُها مِنْ رِضْوانِ اللهِ! فَغُضُّوا عَنْكُمْ ـ عِبادَ اللهِ ـ غُمُومَها وَأَشْغالَها، لِما قَدْ أَيْقَنْتُمْ بِهِ مِنْ فِراقِها وَ تَصَرُّفِ حالاتِهَا» [پس رويگردان شويد از آن‎چه كه در اين دنيا شما را به شگفتي وامي‎دارد، زيرا آنچه كه از دنيا با شما خواهد بود اندك است. اين دنيا نزديكترين خانه به غضب خداونديست و دورترين خانه از رضاي پروردگاري. اي بندگان خدا، چشم بپوشيد از اندوه‎ها و اشتغالات اين دنيا، زيرا يقين داريد كه دنيا از شما و شما از دنيا جدا خواهيد گشت و مي‎دانيد كه حالات آن دائماً در دگرگوني است].
زرق و برقها و تجملات دنيا كه شخصيت شما را مي‎ربايند به زودي از شما جدا خواهند گشت
درخشندگي حباب روي دريا در حال تموج چه دوام و استحكامي دارد كه از درياي پر از ميلياردها حقائق بسيار پرارزش، چشم پوشيده و به آن خيره شويم.
بدان‎جهت كه زمينه و مقتضاي دلبستگي به امور مادي اين دنيا، غفلت از حقيقت زندگي و ارتباط آن با خدا است، لذا پيوند به اين دنيا بيش از ضرورتهاي حيات، در معرض جدائي از خدا و عنايات او و نزديك به غضب خداوندي است، لذا تا آنجا كه قدرت داريم به مقداري از دنيا بسنده كنيم كه هم تمامي مردم دنيا از معيشت شرافتمندانه و حيات شايسته برخوردار شوند و هم من، يا نفس يا شخصيت را از آلودگي‎ها نجات بدهيم كه تقوي معنايي جز اين ندارد.
اميرالمؤمنين(ع) مي‎فرمايد: از زخارف و تجملات بي‎اساس دنيا، مانند كساني برحذر باشيد كه براي خويشتن مهربان و خيرخواهند؛ يعني شما با دل سپردن به آن زخارف و تجملات، با خويشتن خصومت مي‎ورزيد و مانند كودك، گوهري را به قرصي نان مي‎دهيد! آخر، اين جان‎ها، اين نفس ما چقدر فرياد بزند:
اي گرانجان خار ديدستي مرا
زانكه بس ارزان خريدستي مرا

هر كه او ارزان خرد ارزان دهد
گوهري طفلي به قرص نان دهد


ترجمه و تفسير نهج‎البلاغه ج 26
آية الله محمدتقي جعفري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.