-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45266 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:3

وحدت در عصر حاضر چه اهميتي دارد؟
در موقعيت فعلي ، نه تنها موافق كوچكترين اهانت به افراد مورد احترام اهل سنت نيستم ، بلكه شركت در جلساتي را كه علني به آنان ناسزا و افتراء گفته شود خلاف ميدانم و بارها گفتهايم كه شركت در جلساتي كه به هر نام و عنواني تشكيل شود و بدون در نظر گرفتن مصالح جامعه اسلامي ، نا سزا ، اهانت و افتراء به برخي از افراد مورد احترام اهل سنت گفته شود ، خلاف شرع بيّن است ، و معتقد هستيم كه تشكيل اين چنين جلسات ، قبل از آنكه به وحدت ميان مسلمين و تقريب بين مذاهب ضربه بزند ، چهره نوراني مكتب تشيع را در سطح بين الملل مخدوش ميكند ، و طبقه تحصيل كرده را به شيعه و ائمهعليهم السلام بد بين ميسازد و مشمول اين حديث ميشود كه از امام صادق عليه السلام پرسيدند : «يا ابن رسول اللّه ، إنّا نري في المسجد رجلاً يعلن بسبّ أعدائكم ويسمّيهم . فقال : ما له؟ لعنه اللّه ، يعرض بنا ، وقال اللّه تعالي : «ولا تسبّوا الذين يدعون من دون اللّه فيسبّوا اللّه عدواً بغير علم»الاعتقادات للشيخ المفيد : 107 ، بحار الأنوار : 217/17 .
در اين برهه از زمان كه دشمن قسم خورده اسلام با قلدري و زورمداري ، در درون خانه مسلمانها جاي گرفته و با تمام توان براي از بين بردن اسلام و ارعاب مسلمين و به يغما بردن ثروت آنان كمر همت بسته ، بيش از هر عصري مسلمانها نياز به وحدت دارند و هر گونه حركت مشكوك كه در ميان صفوف مسلمانان تفرقه ايجاد كند ، به صلاح اسلام نيست و مورد رضايت حضرت ولي عصر عليه السلام نميباشد .
در ماه ربيع الاول سال جاري از يكي از مراجع عظام تقليد كه نظرشان براي همه حتي براي ديگر مراجع نيز محترم است ، فرمود : «ائمهعليهم السلام به اهانتها و ناسزاها كه در مجالس علني و بالاي منابر گفته شود ، راضي نيستند» .
ولي با تمام اين احوال ، توجيه مشروعيت خلافت خلفاء و دست كشيدن از خلافت منصوص گناه نابخشودني است؛ زيرا راه رسيدن به تقريب ، دست كشيدن شيعه از أصل خلافت منصوص نيست چون اساس تشيع بر آن استوار است و هيچ شيعه اي در عين شيعه بودن حاضر نيست از اين اصل كه قوام مذهبش به آن بستگي دارد ، دست بردارد ، و اگر چنانچه بر فرض محال ، بخواهد در راستاي تقريب ، از اين اصل صرفنظر كند و با برادران اهل سنت وحدت بر قرار كند ، ديگر اين وحدت شيعه با سني نيست بلكه ذوب شدن تشيع در تسنن و در نتيجه وحدت يك سني با سني ديگر است .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.