-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45731 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

به سخن مسئولين بغير از رهبري اطمينان ندارم چه كار كنم تا به سخن آنان هم اطمينان كنم؟
بحمدلله مسؤولين عالي رتبه نظام، عموماً افرادي كاملاً شناخته شده متعهد و دلسوز و مورد تأييدمقام معظم رهبري مي باشند بنابراين بايد از هرگونه سوء ظن و شك و بدبيني، قضاوت نسنجيده و بدون دليل و مدرك، خودداري نمود زيرا به فرموده قرآن بسياري از سوء ظن ها حقانيت نداشته و تبعات منفي را به دنبال مي آورد {A{/Bيا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا اِجْتَنِبُوا كَثِيراً مِنَ اَلظَّنِّ، إِنَّ بَعْضَ اَلظَّنِّ إِثْمٌ {w1-12w}{I49:12I}/}A}، {V(حجرات، آيه 12)V} {A{/Bإِنَّ اَلظَّنَّ لا يُغْنِي مِنَ اَلْحَقِّ شَيْئاً{w7-13w}{I10:36I}*/}A}، {V(النجم، آيه 28)V}. بنابراين ضمن التجا و پناه بردن به خداوند و كمك از ذات اقدس الهي در موقع بروز شك و وسوسه هاي شيطاني و توجه به نكات ذيل حايز اهميت مي باشد. در مرحله اول بايد زمينه هاي به وجود آورنده اين شك ها را شناخت و از آنها جلوگيري كرد. بايد منصفانه بررسي كرد كه چرا من در صداقت فلان مسؤول يا... شك دارم، منشأ شك من چيست؟ آيا از افراد ناآگاه معاند و شبهه افكن، راديوهاي بيگانه، مطبوعات تفرقه انداز داخل وابسته و... نشأت گرفته يا اين كه از عملي نشدن وعده ها و برنامه هاي مسؤولين، يا برخي تخلفات مسؤولين رده پايين و... و در مرحله بعد بايد بررسي كرد كه آيا براي شك خود مدرك و دليل معتبر نيز دارم؟ زيرا ريشه بسياري از شك ها عدم اطلاعات صحيح و كافي، تعميم هاي نادرست، تحليل هاي جزئي نگر و غيركارشناسانه و نداشتن ديدي وسيع و كلان نگري در همه مسائل مي باشد. در مرحله سوم اهميت نقش و جايگاه مسؤولين، اقدامات مفيد و مثبت آنان،مشكلات، نواقص و كمبودها، تهاجم دشمنان داخلي و خارجي نظام در جهت ايجاد شك و بدبيني در بين مردم نسبت به مسؤولين و... را در نظر گرفت و هميشه اين مطلب مهم را در نظر داشت كه مسؤولين عالي رتبه نظام ما هر چند معصوم نبوده و احتمال اشتباه و لغزش در گفتار و رفتار آنان منتفي نميباشد، اما با توجه به واجديت شرايط و صلاحيت هاي لازم، سوابق اجرايي و پشت سر گذاشتن مسؤوليت هاي متعدد، داشتن تأييد رهبري يا نهادهاي مربوطه و دقت هايي كه در زمان گزينش و تصدي آنان اعمال شده و همچنين نظارت ها و كنترل هاي دروني (ايمان، تقوا و...) و بيروني (مانند مجلس، قوه قضائيه و...) درباره آنان انجام مي گيريد بنابراين نظر اوليه ما بايد بر صداقت آنان در گفتار و اعمالشان باشد مگر اين كه خلاف آن ثابت شود و براي تشخيص سخنان صواب و ناصواب و پاي بندي افراد به انقلاب و راه امام بايد معيارهايي را در نظر گرفت از جمله: 1- احترام و التزام جدي به احكام و ارزش هاي الهي و رعايت آنها. 2- حركت در خط امام و رهبري. 3- در نظر گرفتن وحدت، منافع، امنيت ملي. 4- رعايت قوانين و مقررات مربوط به فعاليت جناح ها. 5- دلسوزي نسبت به نظام اسلامي و دوستداران آن و دشمني با دشمنان نظام به فرموده قرآن: «{/Bأَشِدَّاءُ عَلَي اَلْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ {w7-11w}{I48:29I}/}». 6- عدم وابستگي به گروه هاي مخالف نظام. بنابراين با در نظر گرفتن معيارهايي از اين قبيل مي توان تا حدود زيادي حق را تشخيص داد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.