-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:54993 چهارشنبه 4 مرداد 1396 آمار بازدید:6

پاسخ ایت الله وحید خراسانی به حکم روزه زن باردار
 سوال :

حکم روزه زن حامله چيست؟


پاسخ :

در اين مسأله چهار حالت وجود دارد: حالت اول: زن میداند که روزه گرفتن نه برای خودش ضرر دارد و نه برای حمل او، در اين حالت بايد روزه اش را بگيرد. حالت دوم: روزه گرفتن فقط برای خودش ضرر دارد و به بچه ضرری نمی زند، در اين حالت: 1 - نبايد روزه بگيرد. 2 - بعداً بايد قضای روزه هايش را بگيرد. 3 - بنا بر احتياط مستحب يک مُدّ طعام به فقير بدهد. حالت سوم: روزه گرفتن برای خودش ضرر ندارد، ولی برای بچه مضر است، در اين حالت: 1 - نبايد روزه بگيرد. 2 - قضای روزه هايش را بعداً به جا آورد. 3 - بايد برای هر روز يک مدّ طعام به فقير بدهد. حالت چهارم: روزه گرفتن هم برای خودش ضرر دارد و هم برای بچه، اين حالت حکم حالت دوم را دارد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.